Det er ganske dårlige bilder, er jeg redd, og fisken du spør om er en liten flekk midt i et stort bilde. Noen sjanse for noe bedre nærbilde av den, tror du....?
Ellers ser jeg av kroppsfarge og fasong at det helt klart er en tetra, ja, og jeg mistenker sterkt
Hyphessobrycon-slekten. Bla gjennom listen jeg linker til og se på bildene, kanskje du finner den som ligner mest på din selv...? Lettere for deg som ser fisken godt på nært hold i virkeligheten.
Jeg tenkte først at din kanskje var en rosentetra (i den slekten nevnt ovenfor)men rosentetra mangler mørk flekk midt på kroppssiden, noe din på bildet ser ut til å ha...?? Dolkestikktetra har riktig farge ifht bildet, og en flekk midt på kroppen sånn, men dolkestikktetraen er relativt høy i kroppsformen og lett gjenkjennelig vanligvis. Kanskje din er en ung utgave av den...? Som sagt, blir litt gjettinger her nå siden bildet var så uskarpt og tatt langt i fra.
ETTER-REDIGERT:
glem mine forslag ovenfor. Jeg ser nå ved en ny titt på bildene at det er noe som ikke stemmer med fargen.