Hvilken type tetra er dette?

Jeg har kjøpt tetra, men har dessverre glemt navnet på de. Jeg skulle gjerne ha lest meg litt mer opp på de for å vite hva de liker osv. Jeg har tre hunner og en hann. Hannen jager hunnene ganske mye slik at hunnene kun "bor" i det ene hjørnet av akvariet. Synes synd på hunnene... :/
Disse rakkerne var søren ikke enkelt å ta bilde av :p
Dette ser ikke ut som noen tetra...det må være en Cherrybarbe.
Ja
Det ligner veldig. Typisk at de i butikken ikke vet hva de selger... Men da er det nok barbe jeg har. Har du noe kjennskap til disse? Bla. Hvorfor hannen jager damene sine så mye?
Disse forsvarer gjerne små revir i akvariet og om akvariet er veldig lite, basen anbefaler fra 80 liter for denne arten, så kan det bli litt trangt om plassen. Det ser også ut som akvariet ditt er litt nakent slik at hunnene hele tiden er synlig for hannen. Prøv å plante inn litt lange stengelplanter eller plasser annen dekor, som røtter, slik at de kan gjemme seg vekk litt.
Det er barbers vis De fleste barber setter pris på å ha områder i akvariet der det er tett beplantet. Der kan hunnene stikke seg vekk når det blir for mye. Det lønner seg også å ha dem i litt større antall, slik at hannenes oppvartning og eventuelle aggresjon blir fordelt på flere. Men de har alltid en en hakkekylling, er min erfaring...
Tilfeldig bekjentskap
© Gerd Anita Aabakken
Reklame for plussmedlemskap