Trenger hjelp til å identifisere mange ulike akvariefisk

Hei,

Jeg registrerte meg på Akvaforum idag for å få hjelp til å identifisere ulike fiskearter. Dessverre har jeg bare uklare bilder tatt med mobil og har ikke mulighet til å få tatt nye bilder. Jeg skjønner at dette ikke gir det beste utgangspunktet når man skal forsøke å artsbestemme fiskene, men jeg setter stor pris på om noen vil forsøke allikevel Jeg har bladd i akvariebøker og søkt på nettet og prøvd så godt jeg kan å finne ut av det på egenhånd, men jeg er ikke helt sikker på om det stemmer.

Jeg kommer til å poste bilde av hver enkelt art i et eget innlegg i denne tråden. Bruk gjerne innleggs-nummer (øverst til venstre) hvis du vet hvilken art jeg har tatt bilde av
Ligner på den i innlegg #2. Tipper dette også er en "loach"?
ja, det øverste er vel praktbotia tror jeg. nederst et corydoras av noe slag, men usikker på hvilken

edit: altså bildet nummer 3 og fire
Paracheriodon sp. Noen som vet hvilken art? Neon tetra? Cardinal tetra? Noe annet?
Har ingen anelse om hvilken art dette er.
3 stk Pterophyllum scalare? Stemmer det at den mørke kan være samme art som de to lyse?
Den helt venstre, og de to som ligger ved siden av hverandre til høyre i bildet. 3 stk maller av noe slag?
Salmo salar
Har ingen anelse om hvilken art dette er.

Kampfisk hunn
Lang "åle-formet" fisk som lå stille på bunnen i hjørnet av akvariet.
Salmo salar
Den helt venstre, og de to som ligger ved siden av hverandre til høyre i bildet. 3 stk maller av noe slag?

Ser ut som en corydoras
Kan dette være samme som i innlegg #9? Altså det jeg antar er en slags malle?
Beklager uklare bilder. Noen forslag?
Nok en gang; beklager at bildene er så utrolig utydelige.
3 stk fisk som tilsynelatende har veldig lange finnestråler i buk- eller brystfinner.
Her tror jeg det er flere forskjellige arter. Den rosa nest øverst til venstre er vel en kampfisk, (Betta splendens), men det ser ut til å være minst to arter til i bildet. Noen som kan hjelpe meg med å artsbestemme disse?
Edit #17: Dette bildet skulle vært med
Grapejuice
ja, det øverste er vel praktbotia tror jeg. :) nederst et corydoras av noe slag, men usikker på hvilken edit: altså bildet nummer 3 og fire :)

Tusen takk for hjelpen. Kan den i innlegg #3 være en Corodyras panda? Synes det stemmer veldig bra med de bildene som dukker opp på google bildesøk.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap