Vet ikke hvilken fiskeart denne tilhører...

Hei!

Jeg har en fisk jeg ikke vet rasen på. Håper noen der ute kan hjelpe meg
Håper bildene er bra nok

Jeg tror nemlig at den fisken enten kan være gravid, eller har blitt skada på magen. Det er en stor kul der som er litt mørkerød.

Takker for all hjelp jeg kan få kommenter gjerne om den er gravid eller ikke om dere vet noe
Syns det ser ut som en Gullbarbe.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=7661
Har ingen erfaring med disse, men om du søker litt rundt så ser du kanskje noen bilder samt info om gravide gullbarber og ser om det stemmer med din.
Når en gullbarbe blir rød på magen, er det som oftest et tegn på at det er en hann og at den er i lekehumør
Å så fint at det ikke er noe farlig da er veldig glad i fiskene mine og vil selvfølgelig at det går bra med dem takk for svar, er veldig takknemlig.

Men jeg har også noen guppyer som jeg er nesten sikker på er gravide, kan noen ta en titt på de også ? Guppyene jeg tror er gravide er på siden her->

Er nybegynner med dette. Takker for svar igjen
Det der er nok ikke guppy, tror jeg....ser ut som platy for meg. Uansett, disse er, mer eller mindre, konstant gravide. Har de noengang møtt en hann, kan de spare sperma til senere kull. Så når det gjelder levendefødere kan man bare gå ut fra at hunnene er gravide..
Så disse platyene er gravide da, eller?
Det er de nok, ja. Men ikke spør NÅR de kommer til å føde, for det er nesten umulig å forutsi.
Okei. Nå lærte jeg litt jeg
Takk for svarene forresten!

Men jeg vet det er vanskelig å se når de skal føde, men er de godt på vei?
Tja, den ene ser vel sånn ut. Men vanskelig å se noe særlig pga bildene er uklare. Noen ganger kan levendefødere også bære unger i flere stadier av utvikling, noe som kompliserer saken ytterligere.
hei igjen!

det går ikke så veldig bra med akvariet.
da jeg våknet i dag morges, hadde gullbarben med rød flekk dødd.
jeg vet ikke hvorfor, men jeg fant den opp ned i vannoverflaten. det er andre fisken
som har dødd denne uken.

nå har jeg skiftet vann, og tatt oppi noe medisin greier, som skal være godt for
gjeller, og stress og mye annet og sånt. jeg har ikke prøvd dette før.

kan noe være galt med vannet, eller var det bare en naturlig død tror du?
siden det døde to fisker på denne korte tiden, så kan det vell være noe galt med
vannet?
Er akvariet nyoppstartet? Har du satt deg inn i innkjøring av akvarium?
jeg fikk akvariet i starten av mai. vi kjørte det hjem, og la oppi noen tabletter, og satt i stikkontakten. testa vannet veldig mye før jeg tok oppi fisk dagen etter.
Test gjerne vannet igjen nå. Det er ofte det første man bør gjøre når fisk plutselig dør "uforklarlig".

Les også denne. Etter halvannen måned burde det meste være i balanse, men det kan ikke utelukkes 100% at du har en nitritt-topp nå.

Hvis du har renset filteret i det siste, og ikke gjort det på riktig måte, kan også det forårsake problemer med vannkvaliteten.
takk for masse svar!

ingen flere fisker har dødd nå. kanskje jeg rett og slett var uheldig? fordi
fiskene jeg har i akvariet har jeg fått av en venn som har hatt de ganske lenge.
så jeg aner ikke hvor gamle de er. men som sagt, har ingen fler dødd, og de ser friske ut også.

jeg har lest lenken din også. det sto mye nyttig der.

takk igjen for masse svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap