Usikker på hvilken ''sugefisk'' jeg har.

Hei Hoi

Jeg har en 30 liter tank med to sugefisker, helt like bare den ene er større enn den andre. Har veldig lite peiling på hva type det er og finner ingen her som ligner.
De er mørke, nesten svarte, har grå/brun prikker, neseborene har noen ting som står litt opp. De har to finner på hver side, litt ''lang'' hale, og ryggfinne som de tar opp og ned. De har ingen ''bart'' eller malle ''hår''. Lys munn og underside (når man ser dem under i fra)
Bildene er litt groggy for det eneste kamera er det på en dårlig mobil.
Inaktiv bruker
Dette er en Ancistrus, mest trolig en Oppdrettsvariant. Veldig vanlig, blir ca 8-15 cm.
30L er nok dessverre i minste laget til denne om du ønsker alder på den.
Om alderen er ukjent er det greit så lenge jeg vet hvilke type det er for å gjøre de best for dem. Takk skal du ha!
Inaktiv bruker
I 30L vil den ikke oppnå sin fulle lengde, og vil derfor stå i fare for å kveles i sine egene innvoller.
Bildene er litt utydelige, men er enig at det ser ut som en ung ancistrus oppdrettsvariant. Om du søker på den i fiskebasen så kan du lese litt mere om den.

30l er nok kanskje litt i det minste laget og om du ikke har/får større akvarium etterhvert så har man jo skaffe seg noen otto(5-6) eller noen søte snegler som sebra snegler eller tiger snegler. (Selv syns jeg disse er penest) Det kommer jo ann på hva andre fiske arter du har eller vil ha, men 30l er desverre ganske lite for de fleste fiskearter.
Velger du en liten fiske art som f.eks moskito rasborasene så passer jo reker perfekt som rydde crewet i 30l.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap