- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Trenger hjelp til å finne fisk som passer sammen.
Trenger hjelp til å finne fisk som passer sammen.
Hei Folkens!
jeg har nettopp kjøpt meg et nytt akvarium på 190L så kommer det store spørsmålet... hvilke fisk passer sammen? jeg har funnet endel fisk jeg har lyst på men vet jo selvfølgelig at jeg ikke kan ha alle. men lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg å finne noen som passer sammen av disse:
-Boliviansk sommerfuglciklide
-Sommerfuglciklide
-Palettciklide
-Sitronciklide(denne er det vi helst vil ha)
-Øksefisk
-Glassabbor
-Dverg scalare
Maller:
-Leoperdfroskpleco
-L-144
-L-333
dette skal være et selskapsakvariet så ønsker mest mulig farge på fiskene
hvis noen har noen andre forslag om fisk så setter jeg stor pris på det.
takk på forhånd!
jeg har nettopp kjøpt meg et nytt akvarium på 190L så kommer det store spørsmålet... hvilke fisk passer sammen? jeg har funnet endel fisk jeg har lyst på men vet jo selvfølgelig at jeg ikke kan ha alle. men lurte på om noen her inne kunne hjelpe meg å finne noen som passer sammen av disse:
-Boliviansk sommerfuglciklide
-Sommerfuglciklide
-Palettciklide
-Sitronciklide(denne er det vi helst vil ha)
-Øksefisk
-Glassabbor
-Dverg scalare
Maller:
-Leoperdfroskpleco
-L-144
-L-333
dette skal være et selskapsakvariet så ønsker mest mulig farge på fiskene
hvis noen har noen andre forslag om fisk så setter jeg stor pris på det.
takk på forhånd!
Postet 14.09.14 kl 18:12
Søk de opp i fiske basen og se hvilke verdier de trives med og samenlign.. Så sjekker du hvilke verdier ditt eget kar har, og da vet du hvilke som passer hos deg
Men cicklider er vel vanligvis veldig territorielle så kan vel bli litt vrient med flere av de.. Kanskje bedre med en type?? Altså at du holder deg til sitron da
Men cicklider er vel vanligvis veldig territorielle så kan vel bli litt vrient med flere av de.. Kanskje bedre med en type?? Altså at du holder deg til sitron da
Postet 14.09.14 kl 18:46
Endret: 14.09.14 kl 18:46
Postet 14.09.14 kl 19:11
Hvis du ser på fiskenes krav i Fiskebasen, vil du se at sitron-cikliden skiller seg ut. Den er fra Tanganyika-sjøen og skal ha vesentlig hardere vann og høyere pH enn de andre. Det vil i praksis si at hvis du velger denne, så kan du ikke ha noen av de andre fiskene på listen. Det eneste man kan ha sammen med denne er andre Tanganyika- eller Malawi-ciklider.
Postet 14.09.14 kl 19:11
Postet 14.09.14 kl 21:14
Postet 14.09.14 kl 23:21
Postet 15.09.14 kl 11:53