Jeg kjøpte meg tre nye fisker i dag, men jeg kan ikke huske navnet på disse .... Er det noen som vet hva slags art dette er? De er ekstremt aktive, var vanskelig å få et godt bilde! (litt skittent, skal vaske neste uke!)
Inaktiv bruker
Ser ut som en Pimelodella pictus, eventuelt en nær slektning. Som de fleste maller med lignende utseende er de glupske rovfisker som sluker alt som får plass i munnen, men i motsetning til de fleste av sine kolleger blir de heldigvis bare 12 cm store.
De lignet veldig ja! Satser på at det er en slik til jeg finner ut noe annet. Ser at de trenger større akvarium, men jeg har mulighet til å flytte de til et større akvarium når de trenger mer plass Tusen takk!
Dette er spinnville fisk...når pictusene trives (de bør være flere enn tre egentlig), fyker de rundt i karet som et Formel-1 race og kan lage et utrolig kaos. Utrolig kjappe, glupske og morsomme hvis man klarer opprevne planter og fisk som skvetter til alle kanter
Og ja SilverShaded, det var så vanskelig å ta bilder av dem XD Jeg tror jeg tok 8-9 bilder før ett av de ble klare. De er som raketter i akvariet gitt ! :O Utrolig artig fisk, det virker som om de skal rekke et tog :P