Malle- algespiser type?

Hei,

Jeg har noen algespisere og er veldig usikker på hvilken type det er? Har gått ut fra at de er av typen Crossocheilus siamensis, siden den sorte stripen går helt til haletippen og at de har lite farger.

Derimot har mine fisker sort mønster på hale og ryggfinnen (bukfinnene er blanke), noe jeg ikke har sett på C. siamensis. Har sett at Flying Fox har sort ryggfinne, men denne er mer markert enn det mine maller har.

Oppførselen til disse mallene er generellt fredelig og rolig (ligger vanligvis på en trestump, eller plante), svømmer noen ganger raskt i midt sjiktet eller opp for å hente luft.

Hadde vært supert hvis det er noen som kjenner igjenn denne og som vet hva det er,

mvh

Det der er en type otto det. supre algespisere, men kan være vanskelige å holde i live om butikkene har fått svake eksemplarer. men den der ser jo god og rund ut
Tusen takk for hjelpen Har nå vert å sett på bilder av Otto og de ser veldig like ut. Ligner litt på Otocinclus affinis, men mine har ikke den store flekken rett før halen.

Jeg visste ikke at de var så sensitive for div faktorer. Veldig greit å vite, så takker for tipset Da får jeg være flink å se ekstra godt etter dem. Heldigvis ser det ut til at det har gått bra hittil, har hatt de over en uke.

De ser runde og fine ut, så jeg tror du er trygg. mener å huske det er måten de fanges og transporteres på, at butikker har tendens til å få tynne individer som bukker under lett. mulig det har blitt bedre de siste årene, er en liten stund siden jeg hadde otto
Plussmedlem
Vanskeligheten består vel stort sett i å få de til å begynne å spise og få tarmsystemet i gang etter transport/flytting. Har man først fått til det går det gjerne greit.
Tilfeldig bekjentskap
© Oppdretteren
Reklame for plussmedlemskap