- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Nye fisker
Nye fisker
Hei. Har kjøpt et brukt akvarium dær det fulgte med litt fisker. De fleste viste jeg selv hva er men noen gjenstår enda. Håper noen kan hjelpe meg
Bilde nr1: Denne fisken sa den gamle eiere at var veldig skjelden da han kjøpte den men han husket ikke hvilken l-nr den har. Den er ca 5-6 år gammel sa han og er ca 8-10cm
Bilde nr2: Dette er en type botia på ca 8cm, aner ikke alder på den. Har selv pakistanbotia og det er ikke denne.
Bilde nr3: Kan huske at han sa det var en type tetra men har sett igjennom fiskebasen å kunne ikke finne den i tetra listen. Det er fem stykker såm går i stim, såm jeg fårsto sa den gamle eieren at hannen er mer rød på kroppen en hunnen. De er ca 5-6cm.
Bilde nr1: Denne fisken sa den gamle eiere at var veldig skjelden da han kjøpte den men han husket ikke hvilken l-nr den har. Den er ca 5-6 år gammel sa han og er ca 8-10cm
Bilde nr2: Dette er en type botia på ca 8cm, aner ikke alder på den. Har selv pakistanbotia og det er ikke denne.
Bilde nr3: Kan huske at han sa det var en type tetra men har sett igjennom fiskebasen å kunne ikke finne den i tetra listen. Det er fem stykker såm går i stim, såm jeg fårsto sa den gamle eieren at hannen er mer rød på kroppen en hunnen. De er ca 5-6cm.
Postet 01.02.15 kl 14:10
OppladbarHei. Har kjøpt et brukt akvarium dær det fulgte med litt fisker. De fleste viste jeg selv hva er men noen gjenstår enda. Håper noen kan hjelpe meg :) Bilde nr3: Kan huske at han sa det var en type tetra men har sett igjennom fiskebasen å kunne ikke finne den i tetra listen. Det er fem stykker såm går i stim, såm jeg fårsto sa den gamle eieren at hannen er mer rød på kroppen en hunnen. De er ca 5-6cm.
Nr 3 er neppe en tetra, snarere en barbe, trolig en Barbus (Puntius) picto.
Postet 01.02.15 kl 23:48
Postet 02.02.15 kl 06:40
Bilde nr 1. Veldig usikker, da jeg er dårlig på disse L-mallene, Så du leter nok like godt som meg, om ikke noen popper opp med svaret. Planet catfish kan sikkert hjelpe med å finne svar.
Bilde nr 2. Vil jeg mene er en PakistanBotia (Botia almorhae)
Bilde nr 2. Vil jeg mene er en PakistanBotia (Botia almorhae)
Postet 02.02.15 kl 07:02
Postet 02.02.15 kl 07:10
OppladbarDen andre er nåkk ikke en pakistanbotia da jeg har to selv. Å de er ikke like. Mine er mere hvit på kroppen en de nye :) men takk får svar :)
Om du legger merke til bildene så ser du, dem kan variere litt i farge og mønster.
Sitat fra artsbeskrivelsen: Artens kroppsmønster forandrer seg markant med alderen, nettmønsteret og "snirklene i mønsteret blit tettere og finere jo eldre fisken blir, og bunnfargen mørkner også noe.
Her er link til Planetcatfish
Postet 02.02.15 kl 07:25
Endret: 02.02.15 kl 07:27
Postet 02.02.15 kl 11:57
Postet 02.02.15 kl 22:31
Endret: 02.02.15 kl 22:34
Postet 02.02.15 kl 22:53
Postet 03.02.15 kl 09:18
Postet 03.02.15 kl 10:41
Den botiaen du har bilde av, ser faktisk ut som pakistanbotia, Botia almorhae. De kan ha veldig variabelt mønster, som forandrer seg med lokasjon og alder på fisken.
Det ser altså ut som den som på engelsk kalles "yoyo loach" for meg.
Hvis du ikke er enig, bla igjennom databasen med bilder over botiaer på engelske WWW.LOACHES.COM
PS! Hva med denne....?
Det ser altså ut som den som på engelsk kalles "yoyo loach" for meg.
Hvis du ikke er enig, bla igjennom databasen med bilder over botiaer på engelske WWW.LOACHES.COM
PS! Hva med denne....?
Postet 03.02.15 kl 17:13
Endret: 03.02.15 kl 17:15
Synes de nye jeg har fått er er mye mørkere, men de er eldre en de "gamle" :p hær er et bilde av den nye på bilde nr 1. På bilde nr2 den "gamle"og den nye, den gamle er bak mens den nye er fremst . Pluss den forige eieren mente at d ikke var en pakistanbotia ^^ synes det er så stor forskjell på botian er derfor jeg er litt uenig i at det er en pakistanbotia ^^ skal se igjenom databasen du sendte mona
Postet 03.02.15 kl 17:55
Postet 03.02.15 kl 18:02
Endret: 03.02.15 kl 18:03