Hjelp med Malawi-identifikasjon

kjøpte malawi privat igår å trenger litt hjelp med å identifisere dem ??
:-)
Hei

På det øverste bildet vil jeg tro det er Melanochromis auratus . Hannen er han øverst i bildet, og hunnen er hun gule med svarte streker litt bak i bildet.

På andre og tredje bildet kan det ligne veldig på Pseudotropheus estherae (Rød Zebra).
Hvis du søker den arten her på akvaforum, så kan du inspisere bildene av denne litt nærmere. Jeg tror det er det
Den blå med svake striper ?
Ja på bilde 2 og 3 vil jeg si at samtlige er Rød Sebra. De kommer i flere farger

Det ligger mange bilder av denne her på akvaforum

Ta også en kikk på Maylandia.
Hei.
Fisken til venstre med sorte striper på bilde 2 mener jeg er en Victoria Ciklide som heter Astatotilapia Latifasciata også kalt Zebra. Hadde noen slike for noen år siden.
Enig i at du har en viktoria ciklide på bilde nr.2.

I tillegg finner du en labeotropheus på bilde nr. 2 (den blekeste fisken). Om det er trewavasae eller fuelleborni vet jeg ikke.
Labeotropheus..
Jeg tror du har en L. trewavasae - den okergule fisken som nevnt tidligere her på bilde 2. Du kan sammenlikne med bilder av fuellborni og trewavasae. Den førstnevnte skal ha en litt høyere og smalere kroppsform, mens trewavasae skal ha en rundere kroppsform - litt mer torpedoformaktig.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap