Hvpr finner jeg denne? bergensområdet

Hei er det noen som vet hvor man får disse i nærheten av Bergen?
Noen som har kjennskap til denne?
De er på bestillingslistene av og til så hør med butikk om de kan bestille for deg. Dessverre så er de fleste som selges hanner. Jeg vet noen har greid å få tak i hunner, men som oftest kommer det bare hanner i forsendelsene. Eller det gjorde ihverfall det den gangen jeg fikk tak i de.

Vær obs på at de trenger tilgang på levendefôr som feks micromark eller artemia. Mine tok frossent etterhvert, men de er litt kresne på maten altså. Selv om de er små så krever de god plass om du har flere hanner. Jeg hadde to hanner i en 120 liter og selv der ble det jaging og knuffing.

Kan ikke annet enn å anbefale de. Utrolig flotte og fargerike fisk med en spennende oppførsel. De oppfører seg nesten som ciklider i svømme- og jaktmønster og er fascinerende å se på. Ikke sky i det hele tatt så vær obs under vannbytter.

Tante Astrid
De er på bestillingslistene av og til så hør med butikk om de kan bestille for deg. Dessverre så er de fleste som selges hanner. Jeg vet noen har greid å få tak i hunner, men som oftest kommer det bare hanner i forsendelsene. Eller det gjorde ihverfall det den gangen jeg fikk tak i de. Vær obs på at de trenger tilgang på levendefôr som feks micromark eller artemia. Mine tok frossent etterhvert, men de er litt kresne på maten altså. Selv om de er små så krever de god plass om du har flere hanner. Jeg hadde to hanner i en 120 liter og selv der ble det jaging og knuffing. Kan ikke annet enn å anbefale de. Utrolig flotte og fargerike fisk med en spennende oppførsel. De oppfører seg nesten som ciklider i svømme- og jaktmønster og er fascinerende å se på. Ikke sky i det hele tatt så vær obs under vannbytter.

Tusen takk for all informasjonen, hadde egentlig tenkt meg 1 Hann i 60l. Men informert skal jeg skaffe 140l så det bli snart omublering
Skam snakke med forskjellige dyrebutikker, håper de er mulig å få tak i.
Forresten, vet du om de slåst med andre fisker? Som ciklider? er de veldig terriotoriale?
Om du bare skal ha en hann, eller et par med hunn og hann, så kan du gjerne ha de i en 60 liter. Det er når det er flere hanner at de trenger større plass for ikke å stresses ihjel. Regnes for en nano fisk så enkelte har de i enda mindre kar, men dette er en art som liker å streife litt rundt i karet på leting etter mat så jeg er enig med fiskebasen her, 60 liter er en grei størrelse for de.

De er bare 2-3 cm store så de bør ikke gå sammen med større fisk. Da blir de nok spist. Jaget ikke på noen av fiskene de gikk sammen med her, men tror de forsynte seg av yngel. Som mange ciklider er dette en rovfisk og den svømmer langsomt rundt og undersøker ting, men angriper raskt om de finner noe levende. Mine gikk sammen med stjernedanio, pygmegurami, samt noen amanoreker.
Tante Astrid
Om du bare skal ha en hann, eller et par med hunn og hann, så kan du gjerne ha de i en 60 liter. Det er når det er flere hanner at de trenger større plass for ikke å stresses ihjel. Regnes for en nano fisk så enkelte har de i enda mindre kar, men dette er en art som liker å streife litt rundt i karet på leting etter mat så jeg er enig med fiskebasen her, 60 liter er en grei størrelse for de. De er bare 2-3 cm store så de bør ikke gå sammen med større fisk. Da blir de nok spist. Jaget ikke på noen av fiskene de gikk sammen med her, men tror de forsynte seg av yngel. Som mange ciklider er dette en rovfisk og den svømmer langsomt rundt og undersøker ting, men angriper raskt om de finner noe levende. Mine gikk sammen med stjernedanio, pygmegurami, samt noen amanoreker.

Har et guppypar som jeg gjerne vil bli kvitt, men de driver å slipper disse dumme yngelene sine hele tiden, så de kan gjerne spise mine :P
Darioene liker vann som er litt mykt og bløtt mens guppyene vil ha litt hardere og mer alkalisk så det er egentlig ikke anbefalt å holde de sammen. Må derimot innrømme at mine guppy måtte greie seg meg ph på rundt 7 og de ynglet som bare rakkern! Hadde de ikke sammen med darioene, de fikk jeg mye senere, men jeg hadde både tetra og ciklider i karet og likevel endte jeg opp med mer yngel enn jeg hadde planlagt ja, så akkurat det har jeg forståelse for
Takk for at du gadd å gi meg info.
Nå har jeg snakket med midtun zoo og de var ganske sikker på at de hadde den.
Så når jeg kjøper kamelonfisken skal jeg kvitte meg med de få guppyene og noen platy
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap