Hvafforno? (pleco)

Hei hei,

har 2 stk bunnfisk som jeg er veldig glad i - men faktisk ikke aner hva er.
Fikk beskjed om at de er samme art, men etter å ha de en stund (den mørke i 4mnd og den lyse i 1mnd), så synes de blir mer og mer forskjellig. Den Lyse er mye mer "pansret" mens den mørke ser ut som den har hud. Jeg vet at tanken ikke er ideel - planen er å plante plantene ordentlig i kveld og så skal jeg flytte gullfisken ut av tanken så jeg kan ha den litt varmere om forhåpentligvis mindre enn 2 uker. (som jeg nå synes er lenge, men er desverre økonomien som styrer dette )

Også - den misfargete delen på den mørke, noen som vet hva det er? det på venstre siden over finnen altså, så det først når den var i mitt eget akvarium så tror han alltid har hatt det, men vet ikke om det er skade eller bare misfarging eller om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe han litt.
Synes bildene ble veldig små - så her er en link til større versjoner

https://www.dropbox.com/sh/glxv2mhgo3sf7kh/AADoebbL0IlgEoOyvEAYSxPja?dl=0
jeg tror du muligens har fått deg en gibbiceps. Isåfall må du regne med oppgradere akvariet. Denne blir fort en halvmeter
ja den ligner jo veldig i form og fasong. Men den ser ut til å være lys med mørke flekker - mens min er mørk med lyse flekker, vet ikke om det har noe å si.

Og om så, så gjør det ingenting drømmen er en 1000 liter pleco tank da de er min ene og absolutte favorittfisk ^^
Min gibbi skifter faktisk mye farge etter hvilket substrat/steiner jeg har. Tror dette er noe av kamuflasje teknikker de fleste fisker har. Feks abbor (uten at jeg sammenligner de) kan du få i helt lyse farger og mørkere farger.
Jeg setter en knapp på at det er en gibbi. Isåfall har du fått en veldig effektiv bunnstøvsuger. Min støvsuger akvariet om natten for alt av matrester som faller ned på bunn. Selv om han får Repashy også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap