Hva er dette for slags fisk?

Har overtatt noe fisk fra et nedleggingstruet akvarium, og den forrige eieren visste ikke hva dette var for slags fisk. Noen som har peiling?
En platy øverst...en gullbarbe nederst...?

Mulig den nederste også er en platy...vanskelig å si uten sidebilde.
Platy på den øverste ja, det ser riktig ut. Men er ikke så sikker på den nederste, den har liksom så pussig form. Kanskje gullbarbe stemmer. Legger ved et par bilder til av den.
Ja, syns det ligna på den.

Ok, så platy og gullbarbe. Stimfisk eller bør holdes i grupper står det... Minst fem, eller?
Ja, de aller fleste barbe-arter er stim- eller gruppe-fisker og trives dårlig alene. De beveger seg ikke alltid i stim, men har en dynamikk seg imellom som er viktig for at de skal ha det bra. Blandt annet vil da aggresjon få utløp på en naturlig måte og bli fordelt på medlemmene i gruppen, istedet for å å gå ut over andre fisker. Barber kan nemlig opptre litt "mobbete", men gullbarbe er ikke av de verste. Antall...jo fler, jo bedre
Var det jeg var redd for. :p Da må jeg vurdere litt om jeg skal kjøpe inn flere eller om jeg må gi de bort... Begynner å bli litt "folksomt" i akvariet nå.
HeidiKatrine
Ja, syns det ligna på den. :-) Ok, så platy og gullbarbe. Stimfisk eller bør holdes i grupper står det... Minst fem, eller?

Husk å tenke på at platy må være flertall hunnfisk, og at de får masse yngel hele tiden! Så jeg fikk et problem nå, hadde 2 har 9.... Og her har jeg et ciklidepar som spiser opp nesten ALT. ..
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap