Black molly?

Er begge disse black molly, eller heter den hvite noe annet?
Syns egentlig den nederste ser mer ut som en sverddrager-hunn, jeg da..
Heh, kanskje det, gitt. Dyrebutikken har solgt den som "Hvit molly" ifølge tidligere eier, men ettersom jeg kan se er det ikke noe som heter det.
Husk på at det er stor forskjell på en art og en fargevariant. Black molly (eller sphenops molly) er en art...men innenfor arten kan det finnes mange fargevarianter. Og det er ofte disse man ser i dyrebutikkene. At den har "black" i navnet kan gjøre at folk tror alle er svarte...

Hvis folk i dyrebutikken snakker om "hvit molly", prater de om en fargevariant, ikke en art. For å være 100% sikker på hvilken molly-art man har foran seg, er det igrunnen bare en sikker artsbestemmelse med latinsk navn som gjelder. Imidlertid er gruppen med seilfinnemolly-arter ganske lett å kjenne igjen.
Ok. Men du syns det ser ut som en sverddrager?
Ja, i formen ser den mer ut som sverddrager enn molly.
På bilder ser jo villformen av Poecilia sphenops, "molly" litt ut som det der, det kan være en black molly som har fått tilbake litt av villform utsendet, pga tilfeldig arv. Eller kryssinger mellom molly typene. Sverddrager vs molly tør jeg ikke si noe om, kan hende det er korrekt, for det jeg vet, også.
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap