- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvilke fisker er dette?
Hvilke fisker er dette?
Hei sitter og skal lage meg en oversikt over hvordan fisk jeg har men hue henger ikke med lengere så om noen kan hjelpe hadde det vært bra
nr 1: ål (ca 15cm)
nr 4: regner jeg med er gullfisk? (ca 15-20cm)
nr 7 og 8: malle (ansistrus L??? ) (har 6 stk fra ca5cm-15)
nr 9: mener det var diamant ...? (ca 10cm)
nr 10 : ild hale. ( ca 5cm)
nr 11 og 12 : scalare? ( fra ca5 - ca 15cm)
nr 1: ål (ca 15cm)
nr 4: regner jeg med er gullfisk? (ca 15-20cm)
nr 7 og 8: malle (ansistrus L??? ) (har 6 stk fra ca5cm-15)
nr 9: mener det var diamant ...? (ca 10cm)
nr 10 : ild hale. ( ca 5cm)
nr 11 og 12 : scalare? ( fra ca5 - ca 15cm)
Postet 31.08.15 kl 23:18
Endret: 01.09.15 kl 19:18
Postet 31.08.15 kl 23:31
det var ett raskt og konkret svar
er det noe forskjell på scalarene? er den lyse hue og den mørke hanne?
mallene jeg har er igrund like alle sammen, eneste som er foskjell på dem er utvekstene (det er vel også dem som viser om det er hanne (med utvekster) eller hue ( uten utvekster) men veit du hva Lnr på dem er?
noen av disse er nye i dag da jeg var og tok over for en som skulle legge ned akvariumet litt fortere enn planlagt;/
er det noe forskjell på scalarene? er den lyse hue og den mørke hanne?
mallene jeg har er igrund like alle sammen, eneste som er foskjell på dem er utvekstene (det er vel også dem som viser om det er hanne (med utvekster) eller hue ( uten utvekster) men veit du hva Lnr på dem er?
noen av disse er nye i dag da jeg var og tok over for en som skulle legge ned akvariumet litt fortere enn planlagt;/
Postet 31.08.15 kl 23:40
De er oppdrettsvariant av pterophyllum scalare. Finnes utallige mønster og farge kombinasjoner. Kan prøve å studere bildene etter kjønn på dem.
På ancistrus sp oppdrettsvariant er det ingen L,nr. Disse er ikke naturlig i naturen, en blanding av mange/flere typer ancistrus.
Hannene har antenne/barter på nesa, mens hun er fri, eller har korte små stubber rundt nesa.
Som nevnt ovenfor, nr 4 er en papegøye ciklide. Et missfoster, mennesker som har skapt. De bør etter min mening, ikke holdes.
På ancistrus sp oppdrettsvariant er det ingen L,nr. Disse er ikke naturlig i naturen, en blanding av mange/flere typer ancistrus.
Hannene har antenne/barter på nesa, mens hun er fri, eller har korte små stubber rundt nesa.
Som nevnt ovenfor, nr 4 er en papegøye ciklide. Et missfoster, mennesker som har skapt. De bør etter min mening, ikke holdes.
Postet 31.08.15 kl 23:51
Endret: 31.08.15 kl 23:54
Postet 01.09.15 kl 00:19
Postet 01.09.15 kl 16:41