Noen som ser hva dette er?

Satt å leita. Men er ganske tungvint når man har navnet på tunga men ikke husker....
Ser ut til å være en oppdrettsvariant av Apistogramma macmasteri
Det ser ut til å være en av mine yndlings-dvergciklider: Apistogramma macmasteri
De vil ha surt vann (ph godt under 7 helst) og bløtt vann (gh lav 0-3). Som ciklider flest blir de territoriale og småaggressive under lek og egglegging, når de har avkom å beskytte. Som regel passer hunnen på avkommet, og hannen passer på området rundt dem og holder området fritt for inntrengere. Jeg har hatt et par av disse, og de ynglet stadig vekk.

REDIGERT;
ser det kom et svar fra Tom C mens jeg satt og skrev, og heldigvis ser det ut til å være samme som mitt
Takker for svar?? er søsteren mi som var å hentet de idag. Hun hadde fått de fra en dyrebutikk som skulle legges ned. Men hun fikk en hunn som var brunlig? Kan d være samme variant? Men de var veldig flotte, det er jeg enig i??

QUOTE=mona o]Det ser ut til å være en av mine yndlings-dvergciklider: Apistogramma macmasteri
De vil ha surt vann (ph godt under 7 helst) og bløtt vann (gh lav 0-3). Som ciklider flest blir de territoriale og småaggressive under lek og egglegging, når de har avkom å beskytte. Som regel passer hunnen på avkommet, og hannen passer på området rundt dem og holder området fritt for inntrengere. Jeg har hatt et par av disse, og de ynglet stadig vekk.

REDIGERT;
ser det kom et svar fra Tom C mens jeg satt og skrev, og heldigvis ser det ut til å være samme som mitt
Hunnen ser litt mere unnselig og blass ut enn hannen ja, det er vanlig hos mange arter. Hos Apistogramma er det ofte hannen som er "påfuglen". Men hunnene kan være fine de også, særlig når de kommer i leks-drakt. Knallgule Apistogrammahunner er vakkert
Du ser et bilde av Macmasteri-hunnen her og her i fiskebasen på AF.

Hvorfor skriver du "takk for svar??" og pøser på med spørsmålstegn etterpå? Spør du om det er verdt å takke for svaret?
[QUOTE=mona o]Hunnen ser litt mere unnselig og blass ut enn hannen ja, det er vanlig hos mange arter. Hos Apistogramma er det ofte hannen som er "påfuglen". Men hunnene kan være fine de også, særlig når de kommer i leks-drakt. Knallgule Apistogrammahunner er vakkert
Du ser et bilde av Macmasteri-hunnen her og her i fiskebasen på AF.

Hvorfor skriver du "takk for svar??" og pøser på med spørsmålstegn etterpå? Spør du om det er verdt å takke for svaret? [/QUOTE

Takker for svar. Ser nå at det sto ??? Bak setningene mine. Jeg brukte smileys. Skulle være istedet...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap