Hvilken type ancistrus

Hei

Jeg oppdaget en ancistrus i karet mitt som ikke er lik de andre ancistrus sp. oppdrettsvarianten jeg har. Hvilken type ancistrus er det? Syntes selv det ligner litt på ancistrus triradiatus. Jeg bør vel plukke denne ut så den ikke krysser seg med den vanlige typen?

Dette er nok en vanlig Ancistrus Sp. "Oppdrett", selv om den ikke er helt lik den andre ancistrusen. Det er ofte ulike fargevarianter av arten, og noen er mer prikker enn andre, selv om det er samme art.

Ut ifra dette bildet ser det i alle fall ut som en vanlig ancistrus i mine øyne
jeg er enig med deg anna, at dette sansynligvis ikke er en sp. Har selv en triradiatus (tror jeg) den ser altid ut som en sp. på bilder, men i virkeligheten er den mye lysere og man ser klart at det ikke er en sp. med det blotte øye.

tror i allefall min er en triradiatus, det er det nermeste jeg er kommet frem til. ser ut som den ligner mye på din. Den er lissom lysebrun til vanlig....
Anitarus; jeg syns din er veldig annerledes i mønsteret enn Anna sin. Jeg syns også at din ligner mer på en triradiatus, men Annas ser ut som en sp. for meg...

Men et litt bedre bilde vil gjøre den enklere å identifisere.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap