Sommerfuglciklide

Er dette en sommerfuglciklide (Mikrogeophagus ramirezi), eller en boliviansk sommerfuglciklide (Mikrogeophagus altispinosus )?

Ingen steder jeg har slått opp har hatt bilde av en helt gul sommerfuglciklide (som den er kjøpt som), nemlig...

mvh
Liz H
Jeg er ganske sikker på at det er en fargevariant av M. ramirezi.
Takk for raskt svar Tone.

Hardfør er han i alle fall! Han hadde flere arsfrender tidligere, men de døde. Denne overlever derimot alt, ser det ut til...

Passer ikke inn i akvariet lenger, men han har jaggu gjort seg fortjent til å bo der :p
Det er jo godt!
Har vært uheldig med ramirezi et par ganger jeg også. Ofte ikke så mye som skal til før de takker for seg.
Er nok helt sikkert en Mikrogeophagus ramirezi du har der ja. En gul variant også kalt "Golden" i handelen. Ser ung ut den du har. Vi har noen bilder i fiskebasen av de gule variantene.
Jeg har sett på bildene i fiskebasen, og begge de gule der har betydelig islett av iridiscerende blått - det har ikke vår da...

Men kanskje det kommer med alderen?
Tror nok dette kan komme med alderen, men ikke sikkert det heller. Kan være forskjeller ute å gå der også siden vi snakker om oppdrettsvarianter her.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap