Sommerfuglciklide eller boliviansk sommerfuglciklide???

Heisann
Noen som kan hjelpe meg å identifisere disse to?

Har to sommerfuglciklider. Den ene (største) driver å jager på den andre til stadigheter slik at den andre ofte bare må holde seg i en busk, for den store eier reste av akvariet.

Var innom en dyrebutikk for å kjøpe flere så det kanskje kan bli mer rolig, eller at den som blir jagd forhåpentligvis kan få litt selskap...? jeg vet ikke hvordan de fungerer, har bare hatt disse to. Hun i butikken sa de hadde begge typene, men vi klarte ikke se forskjell på de, og dermed heller ikke skjønne hvilken mine lignet på.. hvis jeg skal kjøpe flere for at de skal få det triveligere, så er det vel en fordel at det er helt samme rase..? eller går disse to helt fint sammen og kan ha glede av hverandre?

Den største synes jeg er den flotteste og har flottere finner og "stjerter" på bakfinnen, det røde partiet oppe og nede er liksom lengre enn finnen ellers. Jeg har ikke sett noen flere som har det i akvariebutikkene jeg har vert i.. ? skulle gjerne hatt en slik til. men vet ikke hva jeg skal se etter heller..?

Og går det an og se om disse er hann eller hun?
og er det noen match som er å foretrekke? f.eks 1hann og 2 hunner, motsatt, eller likt..?

Bilde 1: den største (som jager) til venstre og den mindre til høyre bak.
Bilde 2: den største

Takk for alle som vil hjelpe
Dette er bolivianske, og ser ut som han og hun. Litt usikker på hunnen, kan også være en ung han.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap