ID av noen fiskearter

Har noen bilder av arter som jeg ikke finner ut hva er. Noen som kan komme med forslag?

Bilde 2 og 3 er samme art.
Et par til (samme art disse to bildene):
Bjarne
Et par til (samme art disse to bildene):
dette er vel ikke samme art de er jo helt forskjellige i bøde kroppsform finner og farger?
Samme art, men forskjellig i størrelse (den øverste er noen cm lenger/større), belysning/vinkel på blitz. Blitzlyset reflekterer mer av sidelinja på det nederste individet.

Det øverste lignet i allefall veldig på den murene- jævelen jeg fikk med rota mi..
Kan ligne veldig ja. Er tynn og ålelignende. Rovfisk. Ble fortalt at den hadde bitt seg fast i sida på en slørhale i butikken.
Bilde 2 og 3: Kan det være Corydoras ornatus? Syns bildet på Corycats likner, mens bildene fra Scotcat ikke likner fullt så mye... Wild guess, jeg har altså bare sett på bildene, så har vel ikke akkurat noe empirisk grunnlag for forslaget... Her gjemmer jeg meg bare bak Kjartan Kristiansen-sitatet i signaturen min og tenker litt høyt...
Murénen vi har bilder av her er trolig ulike lokasjoner/varianter av Gymnothorax polyuranodon. Men, ikke sikker altså. Har søkt litt rundt og det er det nærmeste jeg kommer i allefall.
prøv dette forumet de har alltid svar på slike fisk [URL=null][/URL][URL=http://www.monsterfishkeepers.com/forums/index.php?][/URL]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap