Noen som vet?

Tok noen bilder av fisk jeg lurer på hva er. De er tatt i butikk med mobilkamera og er av dårlig kvalitet, men kanskje noen gjenkjenner dem likevel. Jeg er nokså sikker på at det er malawi, men de på butikken visste ikke.
Det skulle da ikke være to av samme bildet....
Her er det riktige
Bilde 2 (og 3) minner mye om rød zebra, og noe annet rart, som jeg ikke greier å identifisere
Bilde 4 viser trolig en melanochrimis parallelus, som er på tur ut av bildet (vertikale striper). Den meh horisontale striper kan være en pseudotropheus crabro, men denne er meget usikker

Siden det finnes så sykt mange arter, og ennå flere fargevarianter, er det ofte vanskelig å finne ut hva arten heter, med mindre man sitter på ekstremt gode bilder\kilder.
Det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å snakke med dem i butikken. De må da ha fått med en liste over levert fisk?
Hei og takk for svar Joda, de fikk med liste, men ikke på alt. Det var visst noe erstatningsfisk for et eller annet. Mulig de og har tatt inn fra private og så glemt navnene...
Men, da er det sannsynligvis malawi alt ihvertfall. Nydelig fisk, men passer ikke hos meg, så da fikk jeg svar på det jeg lurte på
På bilder nr 2 den lyseblåe med gul halefinne kan se ut som en Pseudotropheus acei
Den på første bilde er Cyrtocara Moori (Delfin)

Den på bilde i inlegg nr 2 kan vere en Iodotropheus sprengerae

Den hvite med svarte striper er ikke en Malawi. Det ser ut som en Tanganika.
Tusen takk for svar. Har du en idè hvilken tanganyika det kan være? Det er ikke frontosa, og heller ikke neolamprologus tretocephalus. Den er mer blå ennhvit, og har 7 eller 8 striper.
jeg vil vøre litt mer pirkete og si at den blå med gule finner på 2bilde i første innlegg er en Acei Mary Gold :P jeg vet desverre ikke hva den tanganyika cikliden heter. noen andre som vet??
Tilfeldig bekjentskap
© Pål R
Reklame for plussmedlemskap