Pleco

hei, i en dyreforetning hvor jeg har vært selger de en malle de bare kaller Pleco, noe annet navn hadde de ikke. Hva/hvilken Pleco er mest vanlig til salgs? Fisken var så og si svart,5-6 cm og kostet 50,-.
Har fått dilla på maller, g lurer også på om man kan blande den med Ancistruser og andre maller? Eller kan dem "blande"seg-Og bli det vi kaller "gate"miks på hunder.Blandingsraser....
Og er maller agresive mot hverandre?
Mange sprsmål dette har, trorjeg må ha et mallekarr etterhvert
Pleco er en vanlig malle, meget mulig for vanlig, ut i fra den temmelig voldsomme størrelsen dem kan oppnå.

Skal du ha en slik malle, og la den vokse seg stor, bør karet være temmelig stort. Jeg vil anbefale minst 700L til fullvoksne plecoer på halvmeteren.

Desverre har vi ikke noen bilder av denne i basen vår, men du kan se ett "magebilde" av denne i profilen min.

Pleco er en meget snill malle, som ikke plager noen andre (med mindre den blir plaget selv). Imidlertid kan det bli noe turbulent om man har flere plecoer i samme kar, og ikke nok gjemmeplasser.

Du trenger ikke å frykte noen gatemix av maller med å ha pleco i karet ditt.
Hvis det er i 220 literen, så ville jeg ha valgt en mindre art enn det den plecoen blir. Nå vet jeg ikke hvordan vannet ditt er, men f. eks 5 L066
Burde passe bra til karet. Disse er ikke like mye fremme som ancistrusen, men de er mindre generte enn mange andre små plecoer. Jeg har for tiden 5 unge ancistruser i et kar med L 260 og allerede når ancistrus hannen er 5-6 cm er den begynt å jage vekk L 260 fra matfatet og jeg må tenke på å fjerne ancistrusen.
den L066 var utrolig fin fisk. Hva er "normal" pris på den?
Ken Myrseth
den L066 var utrolig fin fisk. Hva er "normal" pris på den?


Kan nok variere betraktelig, men sist jeg så den til salgs var den priset til rundt 500 kroner.
denne butikkenn så kan du få dem for 250 kr pr. stk + frakt.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap