- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Rubingurami?
Rubingurami?
Heisann, kjøpte denne fisken som et "spontankjøp", men treger ikke, livlig liten tass dette,men navnet gikk meg hus forbi, men mener det er en Rubingurami.....Fikk beskjed om at det er en han, så han trenger nok en fru.... Trodde kanskje det var honninggurami til og begynne med, men han er omtrent helt rød og ligner ikke på bildene... han er ganske liten nå da, så det kan være han endrer seg.
Har foressten 2 Ancistruser som jeg ikke har fått tatt bilde av, men de har ikke noen utvekster (er4-5cm lange)men begge har hvite tupper på halene... noen ide om hva de kan hete?
Vet at bilde av guramien ikke er helt topp....øvelse gjør mester...
Har foressten 2 Ancistruser som jeg ikke har fått tatt bilde av, men de har ikke noen utvekster (er4-5cm lange)men begge har hvite tupper på halene... noen ide om hva de kan hete?
Vet at bilde av guramien ikke er helt topp....øvelse gjør mester...
Postet 27.01.06 kl 23:30
TereriksHeisann, kjøpte denne fisken som et "spontankjøp", men treger ikke, livlig liten tass dette,men navnet gikk meg hus forbi, men mener det er en Rubingurami.....Fikk beskjed om at det er en han, så han trenger nok en fru.... Trodde kanskje det var honninggurami til og begynne med, men han er omtrent helt rød og ligner ikke på bildene... han er ganske liten nå da, så det kan være han endrer seg. Har foressten 2 Ancistruser som jeg ikke har fått tatt bilde av, men de har ikke noen utvekster (er4-5cm lange)men begge har hvite tupper på halene... noen ide om hva de kan hete? Vet at bilde av guramien ikke er helt topp....øvelse gjør mester...
Guramien er vel en avlet variant av denne tenker jeg, bare mye mer rød.
Ancistrus hannene begynner å få bartene sine når de er rundt 6 cm og det er høyst sansynlig denne her saken.
Postet 28.01.06 kl 01:03
sjekk ut denn linken her:
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=16222
http://nettakvariet.no/forum/showthread.php?t=16222
Postet 28.01.06 kl 10:07
Postet 21.03.06 kl 14:41
Postet 21.03.06 kl 16:28
Endret: 21.03.06 kl 16:29
Postet 21.03.06 kl 21:18
Postet 21.03.06 kl 21:35