Rubingurami?

Heisann, kjøpte denne fisken som et "spontankjøp", men treger ikke, livlig liten tass dette,men navnet gikk meg hus forbi, men mener det er en Rubingurami.....Fikk beskjed om at det er en han, så han trenger nok en fru.... Trodde kanskje det var honninggurami til og begynne med, men han er omtrent helt rød og ligner ikke på bildene... han er ganske liten nå da, så det kan være han endrer seg.

Har foressten 2 Ancistruser som jeg ikke har fått tatt bilde av, men de har ikke noen utvekster (er4-5cm lange)men begge har hvite tupper på halene... noen ide om hva de kan hete?

Vet at bilde av guramien ikke er helt topp....øvelse gjør mester...
Tereriks
Heisann, kjøpte denne fisken som et "spontankjøp", men treger ikke, livlig liten tass dette,men navnet gikk meg hus forbi, men mener det er en Rubingurami.....Fikk beskjed om at det er en han, så han trenger nok en fru.... Trodde kanskje det var honninggurami til og begynne med, men han er omtrent helt rød og ligner ikke på bildene... han er ganske liten nå da, så det kan være han endrer seg. Har foressten 2 Ancistruser som jeg ikke har fått tatt bilde av, men de har ikke noen utvekster (er4-5cm lange)men begge har hvite tupper på halene... noen ide om hva de kan hete? Vet at bilde av guramien ikke er helt topp....øvelse gjør mester...

Guramien er vel en avlet variant av denne tenker jeg, bare mye mer rød.
Ancistrus hannene begynner å få bartene sine når de er rundt 6 cm og det er høyst sansynlig denne her saken.
Uten noen garanti, er jeg ganske sikker,,,,,,ehh...
på at det er honninggurami. Noen av diskene kan se litt "blasse" ut i fargen på bilde (grunnet lysforhold/redigering)
Har selv noen honninggurami, og det ser ut som de har en masse dypere farge enn de på bilde her inne.
Er dem røde? Og er det dverg gurami-så er det mest sansynlig Colisa lalia-ihvertfall det de røde guramiene ble solgt under(mine mener jeg)
mine er en ca. 4-5 cm.
Enig med Viggo. Ser ut som en rød variant av dverggurami. Hadde en del av disse på Strømmen for ett par uker siden.
jeg fikk ihvertfall opplyst at rubingurami er en fargevariant av honningurami ?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap