Hvilken Gastromyzon?

Vi kjøpte denne som "Borneo-algeeter". Det er helt klart en gastormyzon, men er det noen som har en formening om hvilken art?
Syntes den ligner mest på G. Boreensis, jeg Trolig den, med tanke på navnet
Du kan jo se litt på det som finnes av bilder på nett (haugevis).

Om du greier å identifisere den, og få tatt noen rå bilder, er det flott om du bidrar med bilder til fiskebasen (er jo ganske slunken når det gjeller bilder av denne krabaten)
Takk for svar!

Jeg er enig i at den kan ligne G. Borneensis, men jeg føler meg likevel ikke helt sikker på identifikasjonen. Et lite google-søk ga flere andre arter som også kunne ligne.

Og det at den ble solgt som "borneo-algeeter" tror jeg kanskje ikke det er verdt å legge altfor mye vekt på. Inntrykket mitt fra google-søket var i hvertfall at de fleste Gastromyzon lett kan ende opp som "Borneo sucker".

Bilder til fiskabasen stiller jeg gjerne med, men da skulle den helst vært identifisert med noenlunde sikkerhet først...
Victoria og Trygve
Bilder til fiskabasen stiller jeg gjerne med, men da skulle den helst vært identifisert med noenlunde sikkerhet først...

Helt klart en fordel med en korrekt identifikasjon Du får bare lete videre, eventuelt høre med butikken hva slags latinsk navn krabaten ble levert som
Litt videre leting kan tyde på at det ikke er en Gastromyzon, men en Pseudogastromyzon.

Spesielt dette bildet som var referert i et engelsk diskusjonsforum tyder på det. Fisken oppe til venstre er en Pseudogastromyzon, oppe til høyre og nede til venstre er Gastromyzonarter, og fisken nede til høyre er en Beufortia.

Men den eksakte arten har vi ennå ikke kommet frem til...
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap