Ancistrus m/slør

Inaktiv bruker
Aften godtfolk

Så en ancistrus med lange "slør" på Bjølsen her om dagen,har den noe navn eller ett L nr ?
Så ut som en vanlig "kjedelig" ancistrus bortsett fra sløret/slørene.
Det er en oppdretters lek med naturen. Ved yngel har personen drettet videre på de avkom som hadde ekstra lange "vinger". Etter noen rynder ser mallen ut som en slørhale i ancistrusdrakt. De har dem på Zoobutikken på Strømmen storsenter også.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om saken...

Mvh. Trym
Useriøst og unødvendig kanskje.....
Personlig synes jeg disse er groteske.
anette
Personlig synes jeg disse er groteske.

Kunne ikke vært mer enig med deg Anette, de er groteske og jeg skjønner ikke hvorfor folk skal oppdrette slike og ihvertfall ikke hvorfor butikker i det hele tatt får lov til å selge slik fisk. Det skulle blitt mer som i England her i Norge også, der har man en kampanje mot dette med slike "menneskeskapte" fisker, som gjør at alle de butikkene som vil kan melde seg på i kampanjen og la være å selge slik fisk og dermed få et stempel utenfor butikken og i alle annonser, som i England blir sett på som et slags kvalitets-stempel.
Gjør sikkert mye bra i England-men man får bestilt menneskeskapte eplesneiler derfra, som er rosa. Og det er like drøyt.

Enig at "genmanipulerte"fisker er altfor drøy kost, men at noen velger å avle vidre på fisker med et spesielt utseende, vet jeg ikke om jeg er imot. La det være sakt at jeg vil kun ha natur tro fisker i karret mitt.
Men det å avle på utseende har jo hunde folket gjordt i årevis, så jeg tror det er et vanlig "problem" for alle arter som menneskene har innteresse for.
Ken Myrseth
Men det å avle på utseende har jo hunde folket gjordt i årevis, så jeg tror det er et vanlig "problem" for alle arter som menneskene har innteresse for.

Det er når det framavlede utseendet skaper problemer for hund/fisk at jeg får problemer.
Fikser som ikke kan svømme ordentlig feks, eller som blir sterile pga alle slør.

Hos hunderaser har dette skapt problemer, collier med så smale ansikter at det blir problemer med tannstillinger, schäfer med så lavt hofteparti at det går utover skjelettet.
Boksere med konstant rennende øyner, og hunder med eksem pga for mye "løs hud".

Samme ser man med enkelte katteraser.
Enig med deg MC Darup. Vi mennesker har ødelagt mange raser/dyr.
Ken Myrseth
La det være sakt at jeg vil kun ha natur tro fisker i karret mitt.

Hvor mange naturtro fisker finnes egentlig i akvarier i dag? De aller fleste er vel forandret i større eller mindre grad (farger spesielt) for å møte etterspørselen til akvarister verden over som vil ha nye, fargerike og spennende fisker i sine akvarier.

Sier ikke at jeg er for dette, spesiert ikke genmanipulasjon, men jeg tror vi akvarister (på verdensbasis) er en stor del av problemet siden det er vi som kjøper og alt her i verden er jo desverre styrt av hva man kan tjene penger på ((

Sant som du sier, det med fargene-tenkte på genmanipulering jeg. Og det er jeg veldig motstander av.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Kåsa
Reklame for plussmedlemskap