Hjelp en ukjent "halvdød" fisk fulgte med planten

Det eneste jeg vet er at den er hardfør. Den lå uten annet vann en det lille som fulgte med de 3 plantene jeg kjøpet. Slik hadde den ligget i 3kvarter før jeg oppdaget butikkens blemme. Jeg hadde jo ikke handlet noe fisk i dag.

Uansett, det er en nydelig fisk som kan minne om en pygmepansermalle i kroppsform. den er litt lengere og tynnere en de vanlige pansermallene. Med leopardmønstret kropp. gul og oransje i fargene.

Regner med at det er en malle da den har de klassiske følekornene og leiet på bunden etter mat.

Fisken virker som den har kommet seg etter sjokkert, og tusler litt rundt på bunden, røttene og i yndlingshulen sin.

FOR CA. 24 TIMER SIDEN HADDE JEG OPPE I BIO-START. KAN GRATIS FISKEN MIN OVERLEVE?

Pansermalle rimer jo da, de kan puste luft. Men for hvor lenge vet jeg ikke, tre kvarter hørtes lenge ut.

Så lenge det er en enkelt fisk kan det kanskje gå, men jeg tror nesten noen med mer erfaring skal få svare på det Pass uansett på nitrittnivået når du måtte sette i så tidlig. Jeg sloss med nitritten hos meg nå, også i ganske nytt kar. Det er ikke gøy.

Så ville jeg etterhvert funnet noen artsfrender til den eller gitt den til noen som har pansermaller, siden dette jo er en stimfisk.

Men får du tatt et bilde av den får vi nok identifisert den
bilde
Jeg har kameraet klart men, jeg tror den har fått nok stress i dag. Har nettopp sett at den spiste litt at tørrfóret jeg ga til den. Målte nitritten i stad, da var den helt fin. men, er fortsatt litt bekymret.
Minner forresten litt mer om SAE i kroppen(utenom følehornene da)

Hvis jeg klager til butikken.Tror du j kan få en kamerat til dn da?hehe
Neppe, men det er jo lov å prøve seg På den annen side, da vil de vel ha den tilbake

Tar nok litt tid for nitritten å bygge seg opp. Husker jeg ikke feil heter det at nitritten ikke skal være målbar. Er den over 0.2 er det visst kritisk(?). Min har vært +/- 0.4 i flere dager nå, og jeg har "bare" mistet en av 14 fisker.
Hans Rune Bø
Neppe, men det er jo lov å prøve seg ;-) På den annen side, da vil de vel ha den tilbake ;-) Tar nok litt tid for nitritten å bygge seg opp. Husker jeg ikke feil heter det at nitritten ikke skal være målbar. Er den over 0.2 er det visst kritisk(?). Min har vært +/- 0.4 i flere dager nå, og jeg har "bare" mistet en av 14 fisker.

Fisk tåler litt nitritt... men bytt litt vann hver dag og få på plass litt planter så går dette helt fint. Husk at filteret i pumpen må få være i fred så det kan dannes bakterier.
otocinclus...
jeg fant en som lignet velfdig på det navnet han i dyrebutikken sa da han ga meg navnet på fisken.

Otocinclus

Otocinclus vestitus ser ut som broren men, min hadde tiger farger med stiper og noen ovale flekker.

noen som kjenner den igjen?

Kan det være denne, mener det er ganske vanlig at zoo-butikkene har noen av denne nede hos plantene. (også andre typer, men har sett denne gjenntatte ganger)
Vic
[URLBLOCK1] Kan det være denne, mener det er ganske vanlig at zoo-butikkene har noen av denne nede hos plantene. (også andre typer, men har sett denne gjenntatte ganger)

JEG HAR FUNNET DEN

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Søyland
Reklame for plussmedlemskap