- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- opp ned malle??
opp ned malle??
Postet 26.03.06 kl 11:48
Er det høyfinnet ryggsvømmermalle eller vanlig ryggsvømmermalle du har kanskje? Vanskelig å si uten bilde...
Postet 26.03.06 kl 11:58
Postet 26.03.06 kl 12:35
Jeg kjøpte faktisk også 3 opp-ned maller på lørdag. Det var på DyreGo på Oslo City jeg kom over disse merkelige fiskene. Jeg glemte også å merke meg det latinske navnet.
Har søkt litt rundt på nettet og funnet et utall med forskjellige typer ryggsvømmer maller. Men har ikke sett noen av dem som er helt sorte.
Legger ved et bilde av en av mine.
Har søkt litt rundt på nettet og funnet et utall med forskjellige typer ryggsvømmer maller. Men har ikke sett noen av dem som er helt sorte.
Legger ved et bilde av en av mine.
Postet 26.03.06 kl 19:38
De heter på engelsk asian upside down catfish og det latinske navnet er da Mystus Leucophasis Her kan man lese mer om dem.
Postet 26.03.06 kl 20:13
Postet 26.03.06 kl 21:05
Endret: 26.03.06 kl 21:06
Postet 28.03.06 kl 17:50
ja vet du hva.. mine er like dumme.. :/ når jeg så de i butikken svømte de jo rundt alle sammen.. men nå ligger de bare sammen med alle de andre flotte mallene mine inne i en sånn falsk stein som er hul... tenker de kommer i sammen gjengen med alle de andre som kun synes når det er vannskifte
men.. det er vel naturlig for de å gjemme seg, så de skal få lov
men.. det er vel naturlig for de å gjemme seg, så de skal få lov
Postet 28.03.06 kl 19:00
Postet 18.06.11 kl 18:48
Endret: 18.06.11 kl 18:49
Svømmer de ikke så mye opp ned? Har sett flere steder som dessverre har solgt denne som opp-ned-malle, sannsynligvis da denne også kan finne på å svømme opp ned, sidelengs, oav..
Men de har ikke like lange barter eller samme form på munnen, så det er ganske lett å skille de fra hverandre. Verdt uansett å ta en kikk på, så man ikke faller for fristelsen å kjøpe dem...!
Men de har ikke like lange barter eller samme form på munnen, så det er ganske lett å skille de fra hverandre. Verdt uansett å ta en kikk på, så man ikke faller for fristelsen å kjøpe dem...!
Postet 19.06.11 kl 02:24