opp ned malle??

kjøpte tre maller på lørdag.. de het så mye som "opp ned malle" helt sorte fisker, som svømmer opp ned...
er det noen her som vet det latinske navnet på de? vil gjerne lese mere om de!
på forhånd takk
[External Image]

klarte å holde den inntil glasset på akvariet, og få tatt et bilde.. men det blei jo ikke spesielt bra da.. men så er det ikke lett å få bilder av de fiskene heller.. ihvertfall ikke med mobilkameraet..
håper det hjelper litt med dette bildet
Jeg kjøpte faktisk også 3 opp-ned maller på lørdag. Det var på DyreGo på Oslo City jeg kom over disse merkelige fiskene. Jeg glemte også å merke meg det latinske navnet.

Har søkt litt rundt på nettet og funnet et utall med forskjellige typer ryggsvømmer maller. Men har ikke sett noen av dem som er helt sorte.

Legger ved et bilde av en av mine.
De heter på engelsk asian upside down catfish og det latinske navnet er da Mystus Leucophasis Her kan man lese mer om dem.
ja, samme stedet som jeg kjøpte mine det
de er ihvertfall skikkelig tøffe å se på!

og der var det kommet et svar med alle opplysninger om denne fisken!! tusen takk

Har en jeg og, men min tror jeg kanskje at er litt dum?? For den svømmer nesten ikke noe oppned, men har funnet seg et lite krypinn i en hul mangrove rot =) Men den er jo artig der den ligger og titter ut. Ser bare noen barter som stikker ut =)
ja vet du hva.. mine er like dumme.. :/ når jeg så de i butikken svømte de jo rundt alle sammen.. men nå ligger de bare sammen med alle de andre flotte mallene mine inne i en sånn falsk stein som er hul... tenker de kommer i sammen gjengen med alle de andre som kun synes når det er vannskifte

men.. det er vel naturlig for de å gjemme seg, så de skal få lov
Svømmer de ikke så mye opp ned? Har sett flere steder som dessverre har solgt denne som opp-ned-malle, sannsynligvis da denne også kan finne på å svømme opp ned, sidelengs, oav..
Men de har ikke like lange barter eller samme form på munnen, så det er ganske lett å skille de fra hverandre. Verdt uansett å ta en kikk på, så man ikke faller for fristelsen å kjøpe dem...!
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap