Hvilken malle er dette?

Dette er en malle som jeg sannsynligvis skal overta av min søster, stakkaren går i et 54-liters kar. Men hva er det? Pleco? Gibbiceps? Etter det jeg har hørt ville det vært en viss fare for at den gikk på plantene hvis det er en av de to, men denne har aldri rørt plantene, Derimot er den veldig flink å holde plantene rene Ikke har den fått noe vegetabilsk for i tillegg heller så vidt jeg vet.

Ideer mottas med takk!
Liposarcus pardalis eller Liposarcus multiradiatus er mitt tips.
Jeg er enig med Bjarne at det er en Liposarcus pardalis
(L-nummer 21/23) eller multiradiatus, men hvem av dem det er, klarer jeg ikke å se. Det finnes så mange forskjellige tegninger og varianter, så dette her er jammen verre enn å sette seg inn i norske mva-lover!
Munnen ligner mest på det bildet jeg har av pardalis, men øynene er veldig multiradiatus.

Jaja, såvidt jeg vet, er de pleco'er begge to, så du må nok belage deg på at karen blir rundt 30 cm lang uansett
Den er vel...tja...øyemål fra sånn som jeg husker den...et sted mellom 10 og 15 som det er nå...i basen står det 50 og 53...det er i naturen det altså?
Såvidt jeg vet så kan de gjerne bli opptil 40-50cm i akvariet også så lenge de får nok fôr.
Kan jeg også "risikere" det i mitt 240liters? 1.20m langt.
I L-mallekatalogen står det 30 cm på pardalis, men det er mulig at de kun bruker de verdiene de selv har klart å dokumentere.

Jeg har opplevd at de har tatt feil i den retningen før også.
Hvis det er noen detaljer på fisken dere skulle sett nærmere på har jeg en del flere bilder av den også
Her er iallefall noen bilder av multiradiatus:
http://tinyurl.com/loara
Du kan nok risikere at den blir så lang i akvariet ditt også, men slike ting tar jo gjerne litt tid...

Hmmm.. prøvde å legge linken på to linjer, men da fungerte den ikke.
Vet ikke med dere andre, men her ble siden dobbelt så bred - hjelp!
Den funka i hvertfall fint

Jeg har surfa en del rundt jeg også, blant annet på basen her og på Planet Catfish, men jeg vet jo ikke hva jeg skal se etter for å finne ut hvilken det er...
Fikk den i karet i går

Noen andre som kan hjelpe med sikker ID? Ser den ene av de tidligere nevnte mangler bilde, må da kunne gjøres å endre på det hvis det er den?
Gubbiceps på mørk bunn, dermed den mørke fargen. Har hatt en helt lik gående på mørk bunn.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap