Forskjell på Dyrego zoo butikker

Her i sarpsborg, dyrego zoo her, har de i kara engelsk elvegrus på 1-3.5CM uansett fisk i karet..Også, jeg som sku ha javamose, jeg spørte om de hadde! Han svarte nei.. så spør jeg om han får inn da, nei, det visste han ikke.. men idag var jeg på Oslo city,dyrego der ... Der har de sand, osv etter fiskeslaga og jeg spørte der om de tar inn fisk og planter fra forskjellige steder: - ikke noe problem sa hun som var der Kom hjem med 6 stk søte bolovianske sommerfugl ciklider og 2 VF ancistrus...Der var de hjelpsomme, men her i sarp, nei.. man kan stå i butikken i 10 min før betjeningen kommer fram oxo.. Her i sarp,dyrego her er forferdelig!
oi! det var stor forskjell ja!
dere der ute, hva syns dere om dyrego på oslo city?
Veldig hjelpsomme Slo opp info om en fisk jeg spurte om i boka, da hun ikke visste selv. Har sett endel død fisk hos de, men er ikke sikkert det er noe mer enn andre steder. De er kanskje bare ikke så raske med å rydde opp. Mye spennende fisk eks: afrikansk alligatorfisk, arowana, ryggsvømmende maller.
Helt konge på oslo city
Var på oslo city i går. De har jo garanti om en fisk skulle falle bort. Da tar man med seg fisken og vannprøve og er alt greit får man bytte.

Veldig hjelpsomme og jeg fikk byttet mine som var døde. Godt utvalg med fisk og alt bra. Masse svar og jeg er veldig fornøyd.

Så vil jo anbefale andre som skal handle og stikke dit.

Og når det gjelder død fisk i deres akvarier, må jeg jo si at det hender det er noen døde i mine også. Og jeg har det ikke like travelt hjemme som de har det på jobben.

Og når det gjelder død fisk i deres akvarier, må jeg jo si at det hender det er noen døde i mine også. Og jeg har det ikke like travelt hjemme som de har det på jobben.

Det ser verken pent eller friskt ut hvis det ligger masse dødt i karene..Jeg kjøper iallefall ikke fra kar der det er døde fisker.
Kan underskrive at folkene som jobber på Oslo City virker å ha litt peiling. Veldig befriende, endelig en kjedebutikk der de ansatte faktisk vet litt om fisk! Og de har stadig godbiter inne også Det var der jeg kjøpte mine 5 sjeldne og dyrebare Corydoras weitzmani, viltfanget, og det samme med Corydoras metae. Store, flotte og sunne fisk, fete og fine.

Han som har ansvaret for akvarieavdelingen og som står for bestillingene, er akvarist selv og det hjelper jo Da han hørte jeg gjerne ville hatt flere C. metae så tilbød han seg tvert og uoppfordret å ta inn flere for meg.
En helt annen plass men.. her i Stavanger opplever jeg Dyrego-butikken som svært seriøs. Ikke alle de ansatte har god peiling, men som regel er det alltid en eller flere på jobb som driver med fisk selv. Noen av de har årelang erfaring (med vanskeligere fisker og planter).

Akvariene er alltid velstelte og de har begynt å bruke forskjellig type bunnlag tilpasset fiskene som går i karene. Har hatt litt døde fisker, men de pleier være snare med å plukke dem opp. Disse dødsfallene skyldes gjerne at de har stor del viltfanget fisk som ikke har tålt transporten skikkelig.

Blir forundret når jeg leser din (Guppy versjon om forskjellene mellom butikkene. Trodde kanskje butikkene måtte følge en standard for å kunne bruke Dyrego-navnet. Det burde i alle fall være slik.
Hans Martin Stølen
Blir forundret når jeg leser din (Guppy;) versjon om forskjellene mellom butikkene. Trodde kanskje butikkene måtte følge en standard for å kunne bruke Dyrego-navnet. Det burde i alle fall være slik.
ja, dyrego her, synes jeg ikke er seriøse.. en del død fisk i kara som de andre fiskene tygger på osv... uansett fiskeslag d er i kara bruker han engelsk elvegrus som til f.eks apistogramma.
Må huske på at Dyrego ofte har endel viltfanget fisk som ikke går gjennom Imazo(som de fleste andre butikker) Dette gjør at man har liten kontroll på tilstanden fiskene ankommer i.

Fiskene kan være prakteksemplar eller håpløse tilfeller som vil dø uansett behandling. Denne dristigheten gjør at man kan finne noen virkelige eksotiske gullkorn til lav pris, men det vil nødvendigvis bli endel død og svak fisk.

Mine erfaringer fra Dyrego i Stavanger er utelukkende positive.
Tenker dere på Kilden butikken da, eller er det en til (i Stavanger)?

Jeg var der idag, og jeg synes det er jevnt over bra der. Har ikke han som jobber der peiling på akkurat det du spør om så sier han det, og de slår villig av en prat og er hjelpsomme. Så en otto som ble spist av to reker, men de dør vel nokså kjapt de så. Jeg har derimot merka at de aldri har fiskene jeg vil ha der, virker til å være mest afrikansk ifølge han ene som jobba der. De har mye forskjellig dog.
mona o
Kan underskrive at folkene som jobber på Oslo City virker å ha litt peiling. Veldig befriende, endelig en kjedebutikk der de ansatte faktisk vet litt om fisk! Og de har stadig godbiter inne også:-) Det var der jeg kjøpte mine 5 sjeldne og dyrebare Corydoras weitzmani, viltfanget, og det samme med Corydoras metae. Store, flotte og sunne fisk, fete og fine. Han som har ansvaret for akvarieavdelingen og som står for bestillingene, er akvarist selv og det hjelper jo:-) Da han hørte jeg gjerne ville hatt flere C. metae så tilbød han seg tvert og uoppfordret å ta inn flere for meg.

Har ikke den samme erfaringen derfra. Sa at jeg var ny på malawi og ble sendt hjem med 4 delfiner 2 Ps saulosi 2 crabro etter og ha fortalt att jeg hadde 3 Copadachromis borleyi 1hanne 2 hunner fra før. Har jo fått høre her inne i ettertid at det ikke var noen god sammensettning av verken art eller størelse i forhold til karet mitt på 180 liter. Har fått omplassert delfinene, så nå erd et litt bedre plass.
Mistet begge fiskene etter noen dager. får jeg nye uten kvitering?
Jeg kjøpte 2 sommerfugl ciklider på Dyrego ved kilden i Stavanger på lørdag.
Idag måtte jeg plukke ut den ene, og den andre finner jeg ikke. De er selvsagt døde. Jeg har kun rolige fisker i karet fra før (2 ancistrus små, 10 små corryer og 15 små rasbora) Bare fredelig fisk.

Når jeg kjøpte fisken, så låg det i tillegg en død malle i karet sammen med de andre mallene og sommerfugl ciklidene.

Tror dere jeg kan gå tilbake med 1 fisk og spør etter 2 nye? Dette er jo bare noen dager siden... Jeg har ikke kviteringen...

(trodde dyrego hadde garanti?)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap