Butikker i Ålesund

Inaktiv bruker
Noen her som har erfaringer med butikker i Ålesund og omegn? Hvilken butikk er din favoritt? Noen som er spesielt gode på noe osv?
De på moa er helt ok, Var senest i går og handlet på begge. ZOO1 har litt mere L-maller enn på Tropehagen.
jeg bruke den på Amfi senteret på moa.....tydlig mest erfaring der...dessuten fikk de inn en haug med ny fisk på onsdag.

På moa syd har jeg en føling på at alltid så ligger prislista hjemme hos sjefen så de kan ikke gi noen exakt pris på endel ting

i ålesund så styr unna ciklider.....for det har hu ikke greie på....i så fall må du vite hva du skal ha, og passe selv på at du vet hva som er hu og hann

Eller's hyggelige på alle 3 plassene
Jeg må vel si at de på amfi senteret er de jeg handler minst hos,jeg kjøper noen planter der men de har så og si aldri fisk som faller i smak hos meg. Synes de har litt for vanlige fisk,selv om de til tider har en og annen spennende fisk.

Jeg handler oftest på zoo1 på moa syd, og har begynt å handle hos de i sentrum. Kan si at de i sentrum har klart billigst akvarium og de har den service at man kan gå inn på hjemmesiden deres og bestille fisk utifra en liste. De har også dager da de kjører varer hjem til deg.

Jeg er ganske fornøyd med at vi har 3 butikker i Ålesund og anbefaler egentlig alle. Det beste er at alle har levering samme dag slik at man kan ha en titte dag der man suser fra butikk til butikk og sikler etter nyheter
Moa syd
Det ble ufattelig fint der etter at de bygget om, men jeg kjøper ikke noe der mer. Plantene er dårlige og det er enormt mye død fisk der.

Forresten, noen som har peiling på hvor i alle dager jeg kan få tak i sandsnegler? Ingen av butikkene her klarer å få tak i dem. Begynner å bli rimelig desperat nå, plantene mine trives ikke i sand som ikke blir vendt på regelmessig.
Jeg har best erfaring med butikken på moa syd. På amfi virker det en smule uprofesjonelt. De ansatte hauker til hverandre på hver sin side av butikken og vet ikke helt hva de driver på med. Men synes det er bra at noen sier rett ut at de ikke vet så mye om fisk. Måtte ringe til sjefen for å svare på et spørsmål jeg hadde, og det er absolutt greit. Likevel synes jeg butikken på moa syd gir meg mest når jeg spør om noe. Butikken i Ålesund sentrum har jeg ikke den store erfaringen med, men prissettingen der er mangelfull.
Dessuten er det som regel dyrere på Amfi enn Moa Syd.
Jeg har faktisk den motsatte erfaringen når det kommer til Amfi, synes de er veldig kunnskapsrike. Spesielt den mannen som jobber der har mye kunnskap virker det som.
Kanskje jeg har vært uheldig når jeg har vært innom
Spørs garantert på de du treffer på.
Et par ganger har det kun vært veldig unge jenter som har stått der, og de vet absolutt ingenting om fisk. Da snur jeg nesten i døra.
Mine syns punkter.
vel jeg handler jo en del div i butikker i ålesund å har blandet meininger.
Moa syd:
best utvalg, men ofte dårlige planter som fort blir stygge.
ps: kjøpte meg 2sandsnegler der for noen uke siden)

Tropehagen (amfi og storsentret):
han sjefen har peiling. men er den eneste som har peiling der får jeg ofte følelsen av. ofte når jeg ska ha fisk å sann så er det ting jeg lurer på å vil ha svar på. heldivis er dei flink å finne ut om dei ikke vet.

så til slutt Tropebua (ved rutebilen):
styr unna. her har dei null peiling, å lyger for å selge. har bare trøbbel med dei.
var for 1månde siden ca å handlet med en mann der. kjøpte en malle. før jeg kjøpte spurte jeg om dei blei større? Så sa han nei maks et par cm lenger.
jeg spurte også om den tok alger. jada det gjor den.
da jeg kjøpte var dne en 20cm lang kansje å etter å lest om den noen uke etter på så har jeg fina me funne ut at den blir opp til 50cm lang. ofte i akvarium 35-40cm. og når den er på den størrelsen den er nå bør den ha 600l iværtfall. fortalte til han i butikken når jeg kjøpte om det gikk bra i et 240l. jada sa han og fortalte meg at han hadde 2sanne oppi et 350liter.
så da trodde jeg jo på han, virket jo som han hadde peiling. men neida. så fant jeg ikke kvitteringa men regnet med at dei hadde såpass kundeservice i seg at dei ville ordne opp etter seg da jeg ikke kan ha denne fisken i mitt akvarium å demma feil som ga med feil info.
så ringte jeg å pratet med dei men ingen hjelp å få. Nå nekter dei for at han har sagt noe sant og sier rett ut at jeg lyger. så eneste dei tilbyr er at jeg får bytta den i en liten en til 70kr. noe jeg synes er urimlig forhold til jeg betalte 299kr for den!
er nå lei av den butikken å vil aldri gå dit igjen. anbefaler den ikke til andre.
det er jo greit at folk kan ha feil info å selge feil varer avogtil men å fortelle meg at jeg lyger til dei er urimlig.sinte fra første øyeblikk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap