Akvastabil effectline forhandler?

Hei!

Lurte bare på om noen har noen forslag hvor man kan kjøpe et akvastabil akvarium. Det står lite på nett syns jeg, eneste butikken jeg har funnet på nett er tropefisk.no .. Bor i Oslo. Gjør ikke noe om det er vanlig butikk eller nettbutikk. =)

Takk takk!
Akvastabil er vel det merket som er lettest å få tak i, vil jeg tro.
Av vanlige butikker vet jeg at Tropehagen kan levere det meste fra Akvastabil.
Nettbutikker:
Tropefisk leverer, som du sier.
Aquamanias leverer.
Aquazoo kan sikkert levere de også, selv om de ikke har listet annet enn navnet i nettbutikken.

Det finnes helt sikkert flere, både nettbutikker og vanlige butikker. Hva med å titte litt i lenkesamlinga vår?
TAM Alna har et greit utvalg av Aquastabilakvarier til OK pris. Skulle gjerne hatt en Effecline selv, vakre kar.
Bestilte mitt 180l med alt tilbehør på www.cichlidecentret.dk.
Jeg synes i allefall det ble betydelig billigere enn å handle i Norge, samt de trakk fra dansk mva så gjør ikke mye å betale 25% Norsk mva.

Kan oppdatere tråden når jeg har fått varene, slik at dere vet leveringstid etc.


Priser:

1 stk. Effectakvarie 180 liter i alu sort ( Effectakvarie 180 liter i alu sort) á 652,00 - Ialt: DKK 652,00
1 stk. T5 Armaturer. 180liter EffectLight. Dæmpbar. Sort (T5 Armaturer. 180liter EffectLight. Dæmpbar. Sort) á 1.040,00 - Ialt: DKK 1.040,00
1 stk. Aqualine Plant grow 39w (Aqualine Plant grow 39w) á 95,20 - Ialt: DKK 95,20
1 stk. Aquasky 39w (Aquasky 39w) á 180,00 - Ialt: DKK 180,00
1 stk. Eheim luftpumpe 200 (Eheim luftpumpe 200) á 188,00 - Ialt: DKK 188,00
1 stk. Algemagnet. Magfloat. medium (Algemagnet. Magfloat. medium) á 55,20 - Ialt: DKK 55,20
1 stk. Fluval 4+ (Fluval 4+) á 260,00 - Ialt: DKK 260,00
1 stk. Tetramin. 1liter (Tetramin. 1liter ) á 72,00 - Ialt: DKK 72,00
1 stk. Alm. hvidt net 15cm (Alm. hvidt net 15cm) á 12,00 - Ialt: DKK 12,00
1 stk. Eheim slamhævert. Batteri (Eheim slamhævert. Batteri) á 439,20 - Ialt: DKK 439,20
1 stk. JBL 5 i 1 Easy Test, 50 tests (JBL 5 i 1 Easy Test, 50 tests) á 108,00 - Ialt: DKK 108,00
2 stk. Merkur. 12 kg (Merkur, 12 kg) á 44,00 - Ialt: DKK 88,00

Betaling: Kreditkort / Creditcard (DKK 183,40)
Forsendelse: Shipping outside EU (DKK 1.548,00)

Ialt excl. moms DKK 4.921,00
+ Moms (25%) DKK 0,00
Samlet pris: DKK 4.921,00
Prisene er oftest mye lavere i Danmark enn Norge, det som fort kan spise opp gevinsten er mer penger til frakt.

Men jeg kan ikke unngå å nevne ett par ting til bestillingen din, Sean Smith:
1. Teststripsene var bortkasta penger. Disse er totalt ubrukelige. Se gjerne denne omtalen.
2. Er det kun en fluval 4+ som skal ta seg av filteringen i karet? Dette er i overkant snaut, og du skulle heller gått for en Eheim 2026. Det hadde du spart masser av penger på å kjøpe i samme ordren, og dette er ett filter du etterhvert kommer til å banne over at du ikke kjøpte
Frank Angell
Prisene er oftest mye lavere i Danmark enn Norge, det som fort kan spise opp gevinsten er mer penger til frakt. Men jeg kan ikke unngå å nevne ett par ting til bestillingen din, Sean Smith: 1. Teststripsene var bortkasta penger. Disse er totalt ubrukelige. Se gjerne [URLBLOCK1] omtalen. 2. Er det kun en fluval 4+ som skal ta seg av filteringen i karet? Dette er i overkant snaut, og du skulle heller gått for en Eheim 2026. Det hadde du spart masser av penger på å kjøpe i samme ordren, og dette er ett filter du etterhvert kommer til å banne over at du ikke kjøpte ;)


Skal ha Eheim 2026 på sikt, men tenkte å starte med svært få fisk (et par Ancistrus) og mest planter, da det er en stund siden jeg drev med akvarier og ikke vil starte fullt kjør fra første måned. Tror/håper Fluval 4+ holder til denne innkjøringsfasen (det var jo nesten gratis ^^)

Det at stripsene var bortkasta var jo veldig kjipt, heldigvis kostet de ikke mye Takk for intr. link til diskusjonstråd relatert til dette. Da er det ikke annet å gjøre enn å investere i noen dråpetester.

Hvis du tar turen til Moss, så har Dahls dyrerike hyggelige priser på Akvastabil I tillegg har de alltid mye spennende fisk og godt utvalg, synes jeg. Det er verdt turen, stort sett
Frank Angell
[...] du skulle heller gått for en Eheim 2026. Det hadde du spart masser av penger på å kjøpe i samme ordren, og dette er ett filter du etterhvert kommer til å banne over at du ikke kjøpte ;)


Enig. Jeg har Eheim 2126 (Thermo) i min Akvastabil 180-liter, og er godt fornøyd med det!

Akvariet er kjøpt hos Tropefisk for et års tid siden, prisen var bra og Tor gir veldig god service. Det teller mye, synes jeg!

De andre (nett-)butikkene som er nevnt har jeg ikke erfaring med.
Nå har jeg bestemt meg =)
Det blir da et Akvastabil Effectline 325 l med Malawi..! =)

Nå har jeg også sjekket ut litt forskjellige priser, både vanlige butikker og nettbutikker. Prisene er med armatur T5, UTEN BORD. Kom fram til dette:

Norske:
Tropehagen: 5500,-
Akvariemagasinet: 9923 ,- (dette er med bord)
www.tropefisk.no: 5279,- (uten frakt)
www.aquamania.no: 2498,- (kun akvarie, uten frakt. Fant ikke Effectline armatur)
www.aquazoo.no: Der står det de selger Akvastabil, men det er ingen priser.
www.akvasia.no: 5250,- + 349 i frakt innenfor Oslo!

Danske:
www.cichlidecentret.dk: 4300 DKK (med frakt til Norge hvis jeg ikke har regnet feil. hehe)

Har også tenkt meg Eheim utvendig pumpe, 2026 eller 2027. Noen som har erfaring med disse? Og hvilken jeg evt burde bruke når jeg skal ha malawi?

Takker =)







I en 325L med malawi ville jeg uten ett snev av tvil valgt 2028 som filtrering, gjerne supplert med ett powerhead for å gi litt ekstra bevegelse i vannet (som malawiene verdsetter)
2026 blir for snau til såpass kresne fisk, i ett så stort kar. 2027 har jeg aldri hørt om - sikkert fordi den ikke finnes
Sender de ikke til norge lenger?
vekker denne tråden til live igjen da jeg har tenkt å bestille følgende:


- Akvastabil Effectline Akvarie 180l SORT
- Akvastabil Effectline bord til 180 liter. 2*480mm modul (SORT)
- Jäger varmekolbe 200Watt
- T5 Armatur. 180liter EffectLight. Dæmpbar. SORT

Utrolig fine priser på dette på http://cichlidecentret.biz/, men selv om jeg får valgt frakt utenfor EU (1500,-) står det at møbler og akvarier ikke sendes til utlandet?

Noen som vet mer om dette? Evt hvem er billigst/best på dette i Norge?

Jeg lurte på det samme da jeg vurderte å bestille derifra. Jeg sendte dem en mail med spørsmål om de sendte slike akvarier til Norge.

Jeg fikk raskt svar om at det gjorde de, og at dette kostet 2000 dkk.
Jeg spurte ikke konkret etter møbler. Men sendes akvarier burde vel også møbler kunne sendes?

Du kan jo eventuelt sende de en mail. Står kontaktinformasjon på nettsidene deres..
Dahls dyrerike i Moss har gode priser på Akvastabil
Vel verdt å ta turen dit, de har alltid masse spennende fisk i tillegg.
mona o
Dahls dyrerike i Moss har gode priser på Akvastabil :-) Vel verdt å ta turen dit, de har alltid masse spennende fisk i tillegg.


Sender de?
Ring selv og spør Dahls Dyrerike.

Hentet fra deres hjemmeside på nett, kontaktinformasjon:

"Åpningstider

Mandag - Fredag 9:00 - 20:00

Lørdag: 09:00 - 18:00

Besøksadresse: Osloveien 37, 1534 MOSS

Telefon: 69 20 48 60

Telefaks: 69 20 48 61

Vi svarer mer enn gjerne på telefon, men dersom du har forespørsel om pris på akvarium eller store mengder fisk, kontakt oss gjerne på mail først. Ofte må vi sende mail til vår leverandør med forespørselen din, så da blir det enklere for alle."

Du finner kontaktskjema på menyen til venstre, klikk på "Kontaktinformasjon".
Ja, fant hjemmesiden akkurat selv

Hva ville der valgt av Akvastabil 180l vs. en Juwel Rio 180l?

Rio'en kommer med innvendig filter som jeg må fjerne, samtidig som jeg er usikker på om møbelet som følger med er like stabilt og bra som Akvastabil bordet. (Jeg trenger å justere bein i forkant, da jeg bor i en eldre leilighet som ikke har helt plant gulv).

Noen erfaringer? Er akvastabil såpass mye bedre enn juwel, mtp at juwel rio med bord koster i underkant av 4000,- , mens jeg må ut med det dobbelte for akvastabil med bord/armatur?

Petter L.S
Utrolig fine priser på dette på http://cichlidecentret.biz/, men selv om jeg får valgt frakt utenfor EU (1500,-) står det at møbler og akvarier ikke sendes til utlandet?
Kjenner ikke til at de har stanset utsening til oss.
Du får sende en mail å spørre

1500 høres forresten ut som en helt vanlig frakt for noe i denne størrelsen som sendes med bil nordover.
Har snakket med Martin på Cihclidesentret, de klarer ikke lengre og sende akvarier til Norge med 1500,- i fraktkostnader. Ny pris er 2000 DKK. Nå gjaldt dette en 530, men forstod det slik at dette gjelder alle kar og lystopper. Jeg får Akvastabil kar til nærmest samme pris her i Tromsø som fra Danmark, prisforskjellen er så liten at jeg da velger å støtte opp om en lokal forhandler. Når det gjelder bord, filter og annet utstyr, er dette forsatt langt billigere i Danmark.
Spør du meg er svaret JA Jeg liker ikke Juwel, synes det er juglete og dårlig. Merkelig fasong på karene også, de er høye og flate, med lite bunn- og overflateareal ifht literantallet. Møblene er ikke mye å skryte av, de var iallefall ikke det for 3-4 år siden.
Akvastabil og Aqualine er det jeg ville kjøpt. Kvalitet som holder i mange ti-år!

"Du får det du betaler for" er det noe som heter, og det gjelder absolutt her også. Det er en grunn til at Juwel er billig.

Petter L.S
Noen erfaringer? Er akvastabil såpass mye bedre enn juwel, mtp at juwel rio med bord koster i underkant av 4000,- , mens jeg må ut med det dobbelte for akvastabil med bord/armatur?
Frank Angell
[QUOTE=Petter L.S]Utrolig fine priser på dette på http://cichlidecentret.biz/, men selv om jeg får valgt frakt utenfor EU (1500,-) står det at møbler og akvarier ikke sendes til utlandet?
Kjenner ikke til at de har stanset utsening til oss.
Du får sende en mail å spørre

1500 høres forresten ut som en helt vanlig frakt for noe i denne størrelsen som sendes med bil nordover.

Fikk svar på mail at pris ha gått opp til 2000,- som Bengt nevner, men i webshopen står det fortsatt 1500,- så jeg fikk det til den prisen.

Det står at de ikke sender akvarier/møbler/armatur utenfor DK hvis du går inn på noen akvarier, og også når du skal velge forsendelsemetode, men de sier selv at de gjør det på mail.

Mona: Jeg har også eid Juwel m/ møbel før og er enig i at de ikke er helt optimalt bygd. Satser på å bestille meg Akvastabil 250L med møbel fra Danmark nå. Sjekket diverse priser i Norge, men når jeg får det til 3000 - 4000,- lavere pris i Danmark gjør jeg heller det så lenge jeg uansett må ha alt fraktet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap