Dolphin zoo på Billingstad

Oppdaget noe skummelt idag, nemlig at det ligger en dyrebutikk rett ved jobben min, nemlig dolphin zoo på billingstad.

I utgangspunktet en butikk som har mest av alt mulig annet rart, men hadde et hjørne med akvarieutstyr og noen fisker. Noen fisker var billigere enn vanlig, men reker til 95kr stykket synes jeg ble litt voldsomt. 100 for 10 tetra er vel en rimelig standard pris i butikk.

De hadde også her det lille saltvannskittet (klovnefisk-karet) som de blant annet har på TAM alna, men så ikke noen pris. Må sjekke det, for hadde vært morsomt å prøve seg på saltvann.
jeg har bare såvidt enset skiltet når jeg har kjørt forbi. trodde aldri at det var no mer enn en hundefor butikk eller tilsvarende.
Har vært der tre ganger de siste par ukene og handlet, fant den tilfeldig. Var der seinest i går og kjøpte seks planter. 100 kr for tre planter er billig, fiskene er også rimelige. Store, voksne kuhliål for 23 kr og fullvoksne keisertera til kr 20. Kjøpte selvsagt alle. Gikk også noen fine Hoplosternummaller der, men nå er akvariumene fulle og vel så det.

Rekene til kr 95,- var viftereker, Atyopsis moluccensis, og disse er vel både større og dyrere enn andre reker. Koster vel vanligvis fra en hundrings og oppover, så prisen var ikke så gær'n.

Ikke allverdens utvalg, men man finner jo alltids noe... Er ikke med i kjede, så de bruker en annen importør enn Imazoo. Og det trenger ikke å være negativt...
Jeg oppdaget også butikken ved en tilfeldighet. Trodde førtst at det var en engros leverandør uten salg til forbrukere...

Synes servicen der er flott. Eieren har god erfaring, og etter min mening virker hun veldig ærlig. Utvalget var ikke av det største, men så lenge fisken man kjøper der virker frisk og rask, frister det med flere kjøp!

Mens jeg slet med oppsarten av mitt kar, målte hun villig karret mitt med dråper for kalk, salt, ph og gh og alt som hører til av målinger.... Vi får støtte de som ikke er med i kjeder også! Hun fortalte at hun tidligere holdt til i Holmensenteret.

Viftereker til 95,- stk er "svin"dyrt spørr du meg-får dem til ca. halvpris i nærområdet her.
En ting jeg likte var at de hadde litt mer info enn normalt om fiskene i karene sine. Synes generelt sett butikker er for dårlig til å merke hva som er hvor, og for meg som er nybegynner så er det greit å slippe å gjette både type og pris på en fisk i et kar.
Kjempe gammel tråd, men var forbi der i går og tenkte å stoppe for å kjøpe litt småtteri. Men lokalene er tomme....hang et skilt med "lokaler til leie" på veggen. Kjørte opp bak for å se om det var lapp på døra, men det var det ikke.
Har sjappa gått konk? Eller har den fått nye lokaler et annet sted??
flytta til tvedestrand, hvis jeg ikke husker feil....
er det den som lå på Billingstadsletta 46
1396 Billingstad?

edit: 1396 NESBRU ? Stod på siden dems
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap