Hvem har malawi i Trondheim? (Butikk)

Jeg skal på dagstur til byen i dag og får et par timer til "fisking".
Jeg er på utkikk etter Maylandia callainos (avatar-fisken min) og vet ikke helt hvor jeg skal lete.
Så er det noen der ute som kan anbefale en butikk som bruker å ha bra utvalg av malawi-ciklider?
Tropehagen på City Syd bruker å ha endel Malawi. Mener også å ha sett det på Dyrenes Verden på Lade, men aner ikke om de har akkurat den typen du er ute etter.
Lykke til med "fisketuren"
Tusen takk. Måtte legge om dekkene på bilen så da blir det enda mindre tid i byen, så da er dere god å ha
Jeg vil anbefale dyrenes verden, da de har "7 dagers garanti". Død fisk og vannprøve mot ny fisk. Jeg har alltid fått gode råd og bra hjelp her. Heldigvis ikke benyttet meg av "bytteretten" min men det er kjekt å vite at den fins, sånn i tilfelle.
Utvalget av fisk er helt formidabelt.
Her har jeg aldri sett døde fisker flytende i karene, karene er heller ikke "overbefisket" sånn som karene ofte er i dyrebutikker. Viktige detaljer spør du meg.
Synes ikke dyrenes verden har SÅ enormt utvalg når det gjelder malawi. Spørs jo hva man sammenligner med. Men kvaliteten på fisken virker bra. Er det riktig at det er 15% for studenter som handler der?
Jeg er student selv, så hvis det er det sånn at studenter har 15% rabatt håper jeg noen roper ut!
Som alle andre butikker så varierer utvalget veldig. Har vært der et par ganger når karene har vært nesten helt tomme, men stort sett har de et bra utvalg.
Plantekarene blir ofte tømt når de kjører tilbud på akvarieplanter.
Mitt intrykk av dyrenes verden er bedre enn mange av de andre dyrebutikkene i Trondheim. Uten å tråkke på alt for mange tær nå da..
Noen som har erfaringer med akvasia (med tanke på malawi)?
De gangene jeg har vært på akvasia har jeg sett malawi fra tid til annen i den første rekken av akvarier. Relativt stort kar med ciklider der. Men her er det i enda større grad enn ved dyrenes verden store variasjoner i hva som finnes i butikken.
alle butikker i tr.heim opererte med 7-8 dagers garanti, dette er ikke noe som er kun på dyrenes verden
Det stemmer sikkert. Men det er kun dyrenes verden som har informert meg om dette.
Da er jeg tilbake på Frøya etter en mørk og regntung tur (puh), uten fisk Var vel mye å håpe på når det fins 800 malawi å velge i.
Var innom Sity-syd, Valentinlyst og Dyrenes verden ved OBS på Lade, + at jeg ringte til noen fler. Alle sa de kunne bestille til meg, da.
De hadde flere malawi-kar på Sity-syd. På Valentinlyst hadde de malawi også, men det som var artig der er små vinduer i veggen ut mot midtgangen i senteret, og det stod mange personer og kikket inn i karene her.
Å komme til Dyrenes verden på Lade var jo som å komme inn i et kjøpesenter. Så mange kar! De har tre kar med malawi, men han sa han skulle utvide til flere.
Saltvann (med tilbehør) har de også der, og flere stooore kar med fisk. Artig. Også fugler mm har store bur. Selv sønnen min (som var litt lei) fant mye av interesse.
Så ikke fisk med hjem denne gangen, men snakket med mange hyggelige ansatte. Neste gang skal jeg ringe på forhånd og få bestilt.
Hvilken malawi er du på jakt etter? noen spesiell?
Du fikk ikke tilfeldigvis med deg hvor noen av butikkene bestilte fisk fra?
15% for studenter ja og 20% for medlemmer av tak
Marit Zoo har også 10% på planter og fisk for studenter
Til informasjon så åpner TAM på Lade i november (Tropehagen zoo stormarked). Kan jo hende det blir litt mere/bedre utvalg av fisk i byen da.
Slash
Hvilken malawi er du på jakt etter? noen spesiell? Du fikk ikke tilfeldigvis med deg hvor noen av butikkene bestilte fisk fra?

Prøver å finne flere Maylandia callainos (avatar-fisken) og en
Melanochromis interruptus, han.
Jeg vet ikke hvor de bestiller fra.
Hvorfor kjøre helt til trondheim?
har sett du har etterlyst malawi og lurer på om du har vært innom dyrebutikken på orkanger.? Der har de et stort utvalg av fisker selv om butikken er liten. God kvalitet på fiskene. kjempegod service også. Jeg har helt sluttet å kjøre til trondheim. Er innom hvis vi er der likevel for og se og blir like skuffa hver gang. Nei butikken på Orkanger er best, syns jeg.
Supert og takk for det! Ser det er på Mo-senteret. Skal ta en tur dit, da.

På tropehagen zoo city syd har de 7 malawi kar hvertfall
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap