Ap. elizabethea på TAM Alna


Denne er vel relativt sjelden å se i butikker?
Nydelige er de i allefall, ville bare gi et lite hint om at de finnes i Oslo.

Hva kostet de der da?
Jeg husker jeg sjekket prisen på dem hos Aquamanias en gang, og han har jo som kjent veldig fine priser. Men til og med hos han fikk prisen på de fiskene flettene til å reise seg her

Jeg får egentlig litt angst av sjeldne fisk Man føler seg nesten ansvarlig om noe skulle skje så de dauer, og i tillegg er man nesten forpliktet til å drette dem og "spre dem til folket for en rimeligere penge"
Det var halvt spøk og halvt alvor, faktisk

Jeg skjønner veldig godt tankegangen din, Mona!

Også er det jeg og priser.. dessverre husker jeg ikke, men du kan jo feks ringe de?
Er så heldig at jeg jobber rett i nærheten og pleier ofte ta en tur ned i lunsjen og se på alle de fine fiskene der. Det slår å sitte i en sliten kantine med dårlig luft.
På den gule lappen sto det 289,- ved siden av Ap. Elizabethea...
Det var mistenkelig billig.
Jeg tror nok dette er lavkvalitetsfisk fra masseoppdrett i Tsjekkia eller Østen. Gudene vet hva de har gjort med dem...

Jeg hadde tilbud om å kjøpe A. elizabethae tidligere i høst av en privat, seriøs oppdretter, men etter nøye vurdering besluttet jeg å egne karene mine mer for Corydoras istedenfor Men, jeg greier jo ikke helt å slutte og se på Apistogramma likevel da.... kaaaaanskje, vet du! )
Aquazoo har 299,- som pris på denne. Sånn til sammenligning.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap