Billige VF corry i Ålesund

Kjøpe meg nettopp viltfangete corry julii. for 69 kroner stykke. var såklart skepisk til den prisen men fikk se innfakturaen og det stemte. Var ikke det veldig billig?
Jeg er 99% sikker på at det ikke er Corydoras julii du har fått tak i, men Corydoras trilineatus. Disse selges nærmest konsekvent under feil navn. Antageligvis fordi C. julii er enklere både å skrive og uttale enn C. trilineatus kanskje? Grossister, fangstmenn og oppdrettere har alle en forkjærlighet for navn med litt sus og dus i, eller litt ekstra "sving", virker det som.

Men uansett, 69 kroner for en viltfanget Corydoras er ikke verst
Man får den samme arten som oppdrettsfisk (C. trilineatus) nede i førti- femti kr hos enkelte butikker.
Om jeg ikke har missforstått totalt har julii prikker på hodet og ikke striper som trilineatus har?

Har jeg fårstått det riktig og sammenlignet dem med bildene her i bildedatabasen og planet catfish så er det julii jeg har fått. De er så skvettne i dag at noe bilde kan ikke jeg ta. skal ta og legge inn i morgen om interessen fortsatt er her for det.
Gjør det For om du har fått riktig art, og det virkelig er C. julii, er du intet mindre enn griseheldig
Den er sjelden i handelen, og sjeldne Cory frister meg noe så grassalt!*hehe*
Moro å ha noe ikke alle har.

Ta gjerne bilder for jeg er veldig spent!
Var det en kjede-zoobutikk som hadde fått dem inn?
ZOO1

Skal kjøpe meg 4 til i morgen slik jeg har 10 stykker.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap