Tam lade, thumbs up!

Ser det er mange innlegg her om mange forskjellige butikker. Så jeg vil gjerne dele noen erfaringer.

Kjøpte et nytt akvarie for en ukes tid siden, på Tam Lade. Var veldig usikker på om jeg skulle handle der, men siden jeg hadde fått så god service første gang jeg var der (av en ung gutt), så skulle jeg teste dem en gang til, og dette på en Lørdags ettermiddag. Vi dro, hele familien, og jeg tror nok ikke vi vi var favorittkunder, mor og far med 2 grinete unger, som løp og gråt, stakk av og banket litt på noen akvarieruter.. (Ungene altså..)
MEN ; Jeg fikk så god service, og han som hjalp meg, (tror kanskje det var avd. leder for fiskeavdelingen), han tok seg så god tid med å hjelpe meg, og sjonglerte andre kunder, uten at jeg ble satt på sidelinjen, og uten at de ble satt på sidelinjen. Fikk gode råd, VELDIG gode råd faktisk. Og jeg snappet også opp gode råd som han gav til andre.
Jeg fikk med meg masse utstyr, et fint akvarie, et par fisk, og god service, som gjør at jeg kommer til å dra dit flere ganger!
(Han hjalp oss til og med med "frakt" av alt til bilen.... )

Kan jo også nevne at Dyrenes Verden er godt testet på det meste av dyr av meg, og også de får tommel opp av meg.
Akvasia på Tiller også, og Solsiden Zoo, har en liten tja der, men har "testet" kun på 1 dyr. Den utstyrsbutikken på Heimdal likte jeg kjempe godt! (Alle butikkene har selvsagt fått ros/ris av meg om det har vært noe bra eller noe dårlig..).
Tropehagen på City Syd derimot, den butikken har jeg lite godt å si om. Jeg har vært innom den mange mange hundre ganger, og nesten alltid har jeg gått ut med samme gufne følelse. De har jeg også "testet" med en del dyr, og fysj å fy så frekke noen av dem er. Har anbefalt kurs i kundebehandling, har sagt ifra om fugler som har vært halvdøde, og fått et lite surt grynt tilbake. Har observert hvordan de oppfører seg mot unger/barnefamilier, og det er ikke bra! Har selvsagt sagt ifra til personen/e dette gjelder, med kun sure grynt tilbake. Jeg har måtte stilt spørsmål noen ganger, om de kunne ta inn det eller det, med et svar tilbake som gjorde at jeg nesten følte meg "tilbakestående/meget dum". Siden jeg har sagt ifra i denne butikken, og ting er på samme måte enda, tar jeg selvsagt ikke turen dit lengre!

On Topic ; Anbefaler Tam Lade på det sterkeste jeg!
Ikke noe å si på servicen på TAM nei. Vært der noen ganger, og de er veldig i møtekommende.

Jeg reagerte derimot litt på tilstanden i akvariene da jeg var der rett etter jul. I samtlige kar som det var fisk i, så var det masse død fisk... Så i det hele tatt veldig lite innbydende ut.

Men jeg valgte å la tvilen komme dem til gode, for for det første så hadde det vært jul, med mange fridager, og så var jo alle karene relativt nystartet, så det kan jo ha vært en runde med oppstartsproblemer de hadde.

Av øvrige butikker i byen, så er jeg mest fornøyd med Dyrenes verden, og Marit`s zoo i sentrum. City Syd er også bra, så lenge man treffer på de rette folkene der.
Carrera
City Syd er også bra, så lenge man treffer på de rette folkene der.

Da skal det da også klaffe godt!

Akvasia har som regel mye mindre bemanning, men klarer å behandle kundene mye bedre. Det samme gjelder Dyrenes verden.

Må vel prøve Tam for første gang til uka, så får vi se.
Som kunde kan jeg ikke karrakteriseres som annet enn en jævla drittsekk! hehe... Mye værre enn unger med soft-is..hehe..
Har nå vært innom Tam Lade flere ganger, og sitter enda kun igjen med positive inntrykk. Ikke at det har blitt så mye handling her, men det er pga priser.
Kan jo hende at du traff Christer på Tam, derfor at du fikk så gode råd, han er nest leder i TAK, så han har god peil. De som jobber på Tam har generelt mere kunnskap enn andre Tropehagen folk. kan jo være derfor de har bare to Tam butikker i norge? jobber selv i tropehagen, men vil ikke regne meg selv som geni på fisk.. hehe

fisken er vel også svensk på Tam, har svensk fisk i butikken jeg jobber i, og de dør som fluer. Svenske handel, kunne godt ha hatt færre fisk som er tuklet med, og bedre kvalitet på de. Ren og fin Scalare finnes jo heller ikke å få kjøpt.
Sunny
Jeg fikk med meg masse utstyr, et fint akvarie, [B]et par fisk[/B], og god service, som gjør at jeg kommer til å dra dit flere ganger! (Han hjalp oss til og med med "frakt" av alt til bilen.... )

Og hva med modning av vannet?
Det var ikke mitt første akvarie... Og så vidt jeg vet trenger ikke et innkjørt kar å modnes?? Hva jeg gjør med mine fisk har vel strengt talt ikke noe i denne tråden å gjøre...
Sunny
Det var ikke mitt første akvarie... Og så vidt jeg vet trenger ikke et innkjørt kar å modnes?? ;) Hva jeg gjør med mine fisk har vel strengt talt ikke noe i denne tråden å gjøre...

Hun lurte vel bare på om butikken solgte fisk til et ikke innkjørt kar. Men du hadde jo det hjemme, og sa vel det, så da gjorde de jo ikke det.
Nei da, de gjorde ikke det. Hadde de gjort det så hadde jeg nevnt det som en negativ.
Grunnen til at jeg nevnte alt jeg kjøpte var for å få fram hva jeg fikk for det jeg syns var lite penger.
TAM Lade bruker akvaforum også. Så siden sto oppe på en av datamaskinene deres ute i butikken. Alt i alt er det en meget bra butikk.
Sunny
Det var ikke mitt første akvarie... Og så vidt jeg vet trenger ikke et innkjørt kar å modnes?? ;) Hva jeg gjør med mine fisk har vel strengt talt ikke noe i denne tråden å gjøre...

Som andre nevnte, jeg var bare nysgjerrig på hva butikken sa.
Det skjer utrolig ofte at folk kjøper fisk + akvarie samtidig uten at butikken rådgir til noe annet.

Ikke skyt meg, jeg bare reagerte på det.
Nei da, her skytes det kun elg, så om det ikke vokser gevir ut av din panne er du trygg.
Jeg skjønte igrunn hva du mente.

Alt i alt syns jeg virkelig dette er en god butikk, men nå er det kun fisker jeg har vært inne der for da. Tror nok ikke jeg tar med hunden inn for å få seg en vask... Hehe.
Plussmedlem
Sunny
Nei da, her skytes det kun elg, så om det ikke vokser gevir ut av din panne er du trygg. ;)

Har ikke lov til å skyte elg nå heller, veit du Jakttiden er over for leeenge siden.
Jadajada, og hobbyen din er flisespikking??
Plussmedlem
Ja, det hender Har flere kniver...
Som du også sikkert bruker til å skjære kjøtt med på høsten?
Kan ta med meg mc darup til Sverige da, om det er lov lengre der da, det er vel fram til februar engang hvertfall. Men dette burde vel egentlig tas på kammeret.

Plussmedlem
Stort sett fingeren...

Det var da et skummelt forum... Bortsett fra "Spiskammerset" da
Er selv godt fornøyd med Tam på Lade. er innom noen ganger i uken både der og på på Dyrenes verden. Har etter uhellet de hadde i oppstarten, bare sett en døende fisk der og med så mange kar skal det vel godt gjøres at en ikke det skjer. Forøvrig så driver hvertfall et av parene i stortanken på 16.000? liter og yngler nå. var masse yngel i karet, som så ut til å klare seg. Selv om det er mange glupske fisker i det karet.
Fikk inn mye fisk på Tam Lade i dag.. Og glimrende service som alltid når en er innom
Tam
Det er veldig dårlig fisk på Tam Lade:P kjøp heller på city syd og tillertorget de har brae fisker som ikke har sykdom:P men i dag kom dt inn fisk på city syd så ikke kjøp dær før om ei ukes tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Simon Sjursen
Reklame for plussmedlemskap