Fikk med 3 døde fisk på kjøpet

Jenta mi på 7 år fikk et 54 l til jul. Etter å ventet lenge og lengre en langt, kunne hun endelig kjøpe fisk. Vi begynte forsiktig og hadde to barbere og 2 corydors i karet, (Dyrego Sandvika) etter 5 ukers venting uten fisk. Så skulle jenta få velge 2 nye fisk. Vi dro til en butikk i Asker og da ble vi anbefalt 2 prakt potia. Ja vel fin "tigergutt" fisk det. Veit jo nå at de kan bli faktisk ganske store og trives vel bedre i større kar. Men altså mens dama plukket opp fisken så sa 7 åringen, det følger vist med litt grus. Ja ja sa dama, da får du med litt ekstra grus, det er vel fint. Når vi kom hjem etter 1 t kjøring og fikk tatt av avispairet og åpnet posen, luktet det ikke godt av vannet. Så er det ikke grus vi har fått med, men 3 døde fisk....... og den var temlig råtten.
Vel jeg fikk oppi disse 2 andre levende uten at så mye av vannet ble med. Dagen etter er den ene død, men den andre lever enda. Vi har hatt den i 2 mnd nå. Velig sky men det går greit. Så dro pappan til jenta til Drammen og til centrum Zoo og det var en helt annen butikk, anbefales til ferskinger og andre da.

Det der er jo ei god skrekkhistorie. Ikke mye den dama gjorde riktig.
Dette med død fisk er jo ofte en gjenganger i en del dårlige butikker, men har ikke hørt om at folk har blitt sendt hjem med råtten fisk i posen.

Foreslår likegodt også at du selger den praktbotiaen din og kjøper en mindre type, for eks. , dvergbotiaen, som er en fin og livlig fisk. Botia er i utgangspunktet en stimfisk, og hvis den havner i et kar alene og uten mye gjemmesteder, vil den fort bli nervøs og sky.

Etterpå kan du jo sende en mail til/stikke innom butikken og forklare hva som gikk galt, og hvor dårlig service du har fått, ingen eiere som liker misfornøyde kunder. På den måten kanskje de tar noe til seg.

Uansett, lykke til videre med akvariehobbyen, artig for hele familien.
Jeg foreslår at vi lynsjer butikkens ansatte...

Men seriøst, det var jo mildt sagt veldig merkelig at fisken skulle dø helt uten videre. Hvordan var temperaturen? Hvor stor del av posen vil du si var fylt med vann? Hang fisken i karet du kjøpte fra i overflaten og peste?

Uansett er det bare å gå tilbake og på en hyggelig måte si at du vil ha ny fisk. Helt sikkert ikke noe problem, med mindre dere har utsatt posen for mye kulde på vei hjem.
Kesol
Jeg foreslår at vi lynsjer butikkens ansatte... Men seriøst, det var jo mildt sagt veldig merkelig at fisken skulle dø helt uten videre. Hvordan var temperaturen? Hvor stor del av posen vil du si var fylt med vann? Hang fisken i karet du kjøpte fra i overflaten og peste? Uansett er det bare å gå tilbake og på en hyggelig måte si at du vil ha ny fisk. Helt sikkert ikke noe problem, med mindre dere har utsatt posen for mye kulde på vei hjem.

Heisan
Har vært på tur i dag, så svaret nå.
Jeg ringte til butikken og sa i fra samme dag, på en hyggelig måte. Hun dama svarte da at bare ta med de råtne fiskene og de andre med vannprøve bla bla bla... Men gadd ikke å kjøre 5 mil igjen. Så da var de 75 kronene bortkastet. Veit jo hvor jeg ikke skal kjøpe fisk igjen. Men de som var i karet i butikken så friske og raske ut. Fisken jeg kjøpte fikk nok ikke så lang overgangstid i posen før de havnet i akvariumet, tenkte de trengte å komme vekk fra de råttne fiskene og det dårlige vannet. Men nå har den andre den veldig bra da, kanskje litt kjedelig alene. Men den er da fremme inemellom. Vi slipper ihvertfall evt sniller i karet da, slik som naboen fikk.
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap