Litt irritert på gards dyrebutikk i dag

Jepp..
Var der nede i dag og fortalte at jeg hadde fått hvitprikk sist jeg kjøpte fisk der. Og så det var det på et par fisker i akvariene deres.
men da fikk jeg beskjed om at hvitprikk kom av stess. og at jeg sikkert hadde stressa fiskene jeg kjøpte får mye på vei hjem. derfor fikk de det..
HÆÆÆ???
så fortalte jeg at de hadde hvitprikk i ene akvarie sitt, og mannen bak kassa sa at dette gikk over av seg selv og at det IKKE smitta...

ehhh... tror ikke det blir til at jeg handler der mer.

Må legge til at jeg prøvde og fortelle at hvitprikk faktisk smitta og at det er en parasitt.Men jegh adde tydligvis veldig feil. ???

jaja
Du har fullstendig rett i at hvitprikk smitter. Samtidig kan man ikke lese ut av innlegget ditt om fiskene dine kom fra hvitprikksmittedekar.

Personlig skjønner eg godt din frustrasjon, men det er dessverre et faktum at hvitprikk utløses av stress (da er jo du siste stressutløser).
Vel, hvitprikk smitter - det er ikke noe å lure på.

Hvitprikk kommer ofte som følge av stress og er derfor ikke uvanlig å få i etterkant av at man har kjøpt inn ny fisk. Karantenekar er derfor lurt å ha, for å kunne redusere faren for å smitte andre fisker med denne typen sykdom.
Tilfeldig bekjentskap
© Liv Hjelle
Reklame for plussmedlemskap