Hvor skal jeg handle L-maller i oslo

Hei

Jeg bur på Bryne i Rogaland. Det er ikkje mangen plasser jeg kan få tak i L-maller.
Men i sommer skal jeg til Oslo. Der tankte jeg at jeg skulle handle med noen nye L-maller.
Er det noen butikker i Oslo som har mye L-maller til ok pris ? og kanskje det er noen i Oslo som driver med L-malle-oppdrett ?

Eg blir veldig glad for forslag :o)
Aquamanias.no ligger på kløfta, han har iallefall noen maller inne:P
Jan Holt Akvarium på Bislett kjører ganske konsekvent lave priser på L-maller.
tender

Ok vet du hva typer L-maller dei har ? dei billigste og letteset. er nybegynner med L-maller.
tender

Javel, alle jeg har snakket med sier at jan holt er en overpriset butikk.
At alt er dyrt der.
men jeg har ikke vært der på flere år så kan ikke påstå det.
Men det var langt ifra billig når jeg var mye i den butikken før.
På privat markedet så er det jo endel L maller åfå tak i, rundt oslo området.

har selv L144 tilsalgs i de fleste størrelser, så bare gi beskjed om du er intressert.
ja eg kunne godt hatt noen store L-144 viss du har det ?
kor mykkje skal du har for 2 fullvoksne ?
akurat nå så har jeg ingen fullvoksene tilsalgs.
men når jeg har det så ligger de på rundt 200,- pr. stk. såfremt det ikke er et leksparr.
Solgte nylig et leksparr og fikk 1000,- for det, etter en bud runde her på forumet.
Jeg har yngler på 2.5-3 cm de tar jeg 80,- pr. stk for. De er ca. 3 mnd.
Har også noen på 3,5-4.5 cm de tar jeg 130,- pr. stk for.De er ca 5-6 mnd.
Så L maller vokser ikke fort, det er også en av grunnene til at voksene inndivider er såpass mye dyrere når jeg selger de.
Koster kroner vis man ikke har tid til å bygge opp sin egen stamme av L maller. men slik er det bare.
For øyeblikket så har jeg 2 voksene hanner, men de er ikke tilsalgs før jeg kan selge de som parr eller helst leksparr.
Men det er noen mnd igjen til det.
Har et parr hunner på ca 5 cm som jeg bare venter skal vokse litt til, så fra høsten så har jeg nok av alle størrelser.

Men de største jeg har for salg nå er i underkant av 5 cm.
ok

eg hadde mangen yngel av L-144 til i dag. eg solgte 12 stk for 1100 .
nå har eg solgt nesen alle fiskene mine for å få plass til L-maller. Eg gleder meg til Osloturen på slutten av juni, da skal det handles L-maller for alle penga.

Men eg blir glad om dere som bor i Oslo kan anbefale meg noen gode fiskebutikker :o)
Jan holt og akvariemagasinet har bestandig mange forskjellige l maller inne.
Men stortsett så koster de "skjorta".
Den siste l mallen jeg kjøpte på akvariemagasinet kostet 495,- pr.stk det var en liten(12-14 cm) L27.
Kan tenke meg at de billigste L mallene de 2 nevte butikker har begynner på fra ca. 300,- pr.stk, ihvertfall ikke billigere.
Plussmedlem
TAM Alna har ofte L-maller inne. De er rimeligere enn nevnte butikker tidligere i tråden (bortsett fra Aquamanias).
Buster Zoo i Oslo har også en del L-maller nå.
Ken Myrseth
[QUOTE=tender]Jan Holt Akvarium på Bislett kjører ganske konsekvent lave priser på L-maller.

Javel, alle jeg har snakket med sier at jan holt er en overpriset butikk.
At alt er dyrt der.men jeg har ikke vært der på flere år så kan ikke påstå det.
Men det var langt ifra billig når jeg var mye i den butikken før.
På privat markedet så er det jo endel L maller åfå tak i, rundt oslo området.

Noe er dyrt og noe er billig. Som de fleste andre steder. Men at det er voldsom forskjell på Jan Holt kontra f.eks Tam har jeg tilgode å oppleve. Men jeg vil også tro at det er noe billigere på f.eks Aquamanias, (men det er litt utenfor Oslo da) samt det private markedet.
Dyregod på oslo city
De har mange l maller inne. Rimligste er vel l-340 som de har til kr 200,- per stykk. Så går det videre oppover derifra. Men de har også l-128 og diverse andre fine maller inne. Og er du i området har også oslo zoo senter noen l-maller inne. Og det ligger jo bare rett bort i gaten om du først er på oslo city.
takk for mangen gode svar.

Na er eg i Thailand snorkler mye a ser pa fisker veeeeldig gjildt
Hei Igjen.

Nå har eg endelig kommet meg til Olso.
I dag var me på Akvariemagasinet og det var ikkje nå å anbefale folk å gå på. Der kosta noen tingene 3 ganger så mye som der eg handler fisk i Rogaland.

Det var helit gerit å gå rundt å se og akvariuma var reine men prisene på ting var velding dyre. det er klart at det koster mye å leie lokalet men 3 gonger så mye som der eg handre fisk var litt dyr.

Det var ikkje dei beste folka som jobba der.
Dei spurte aldig om me trong hjelp og då kom eg frem til at det var uaktuelt å kjøpe noe der.

Eg leste nettop eit lite inleg i avisa at det kom akvarieter i fra heile lande for å kjøpe fisker der ! Er det sant ?

Litt seiere i dag kan det ver at me tar ein tur til Dyego på Oslo zity. Og i morgon skal me ta ein tur til Jan Holt akvarium.
Plussmedlem
Det kommer sikkert flere akvarister til Akvariemagasinet for å se...ikke kjøpe
Men man får jo veldig lyst til å starte med saltvann når man er der

Jeg var innom Jan Holt for snart to uker siden. Kan ikke si jeg husker å ha sett en eneste L-malle da.
Buster Zoo (Haavard Martinsens vei) har en del for tiden.
Fiskelista ser ikke helt komplett ut, for de har noen til. Jeg var der på mandag.
Tilfeldig bekjentskap
© Leif E. Johansen
Reklame for plussmedlemskap