Forkrøpla innavla guppy til salgs i bodø...

Var innom en dyrebutikk denne uka, og ble ikke akkurat imponert.
akvariene var skitne og lite delikate, fiskene var dårlig merket og blandet sammen i de merkeligske supper. Mange frynsete finner etter slossing.

Var på utkikk etter algespisere, og kanskje en guppyhann for å få inn nytt blod, men det ble ingen handel i denne butikken. Så og si samtlige guppyer bar tydelig preg av innavl, med knekk i ryggen.

Jeg spurte ei som jobba der hvor disse fiskene kom fra, og hun fortalte stolt at det var blitt "redda" fra noen private oppdrettere. Jeg sa min mening, at dette ikke er salgsvare, men at de burde blitt avliva. Å selge disse fiskene til uvitene unger er svindel! De lever neppe så lenge, men hva vet nå jeg.

Ikke hadde de algespisere inne heller, borsett fra pleco, som blir alt for stor for mine akvarier. Jenta viste fram noen som ho sa var kryssning mellom SAE og flying fox, og som "spiser litt alder" men jeg avslo tilbudet...

Lurer på når vi får retningslinjer for dyrebutikker...?
hvilken butikk i bodø var dette? høres ut som dyrebutikken nede i sjøgata, den er fæl og skitten og den ser rett å slett ikke ut der, men hvis du går til dyrebutikken på leira ved hurtigrute kaia så ser du et stort utvalg av fisk og veldig fine og rene akvarieumer og fisken ser ut til å være frisk som en fisk, har vært der nå nettop der har de masse av ancistrus og masse corydoras, SAE og mange andre algespisere der.
Vegard Engan
hvilken butikk i bodø var dette? høres ut som dyrebutikken nede i sjøgata, den er fæl og skitten og den ser rett å slett ikke ut der, men hvis du går til dyrebutikken på leira ved hurtigrute kaia så ser du et stort utvalg av fisk og veldig fine og rene akvarieumer og fisken ser ut til å være frisk som en fisk, har vært der nå nettop der har de masse av ancistrus og masse corydoras, SAE og mange andre algespisere der.

Husker ikke hva den het, men like nedenfor Glasshuset. Var det Bodø zoosenter tro? Butikken virket rotete og skitten ja. Synd at jeg ikke visste om den andre butikken, da skulle jeg heller gått dit.

Jeg dro innom dyrebutikken på Trekanten kjøpesenter etterpå, og kjøpte ancistrus og klovnebotia av en trivelig og serviceinnstilt mann der i stedet :o)
Jeg skulle til flyplassen like etterpå, og han bestilte til og med taxi til meg, etter å ha pakket inn fisken etter alle kunstens regler. Turen med fly og bil hjem gikk bra, og fisken svømmer nå rundt i sine nye hjem her.
Nå er det vel ikke noe opplest fakta at knekk i ryggen må komme av innavl.
Kesol
Nå er det vel ikke noe opplest fakta at knekk i ryggen må komme av innavl.

innavl eller andre årsaker, jeg synes ikke guppyer med ryggknekk bør selges fra butikker eller andre som vil ha en snev av seriøsitet over det de driver med.

hadde vært en fisk så la gå, men når alle er forkrøpla i mer eller mindre grad, og dama som selger fisken ikke engang vet at noe er galt med fisken, da blir det for dumt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap