- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Tropehagens akvariekampanje
Tropehagens akvariekampanje
For tiden har Tropehagen en kampanje på akvarier, har selv lyst til å slå til, men det virker som om de selger mye tull sammen med akvariene. Blandt annet følger det med akvariesalt? I alle dager, skal man med det?
I tillegg selger de med filter, grus samt annet raill.
Dette er jo klart en kampanje for å få inntekter på salg av fisk og planter.
Vil ikke mange fisker bli saltet igjel?
I tillegg er jo gullfisk en av fiskene som parres sammen med akvariene i annonsene.
Tror jeg skal spørre om hva jeg kan få for et akvarie uten alt søppelet de selger sammen det, må jo få en bra rabatt da.
Noen tanker ang. dette?
I tillegg selger de med filter, grus samt annet raill.
Dette er jo klart en kampanje for å få inntekter på salg av fisk og planter.
Vil ikke mange fisker bli saltet igjel?
I tillegg er jo gullfisk en av fiskene som parres sammen med akvariene i annonsene.
Tror jeg skal spørre om hva jeg kan få for et akvarie uten alt søppelet de selger sammen det, må jo få en bra rabatt da.
Noen tanker ang. dette?
Postet 13.09.08 kl 19:57
For å si det enkelt, så får du det du betaler for. Utstyret som er med er ikke all verden, men slik er det som regel med kampanjer. Lignende finner man også på elkjøp, expert og div., kjøper man et kamera til 400,- får man ikke all verden for pengene.
Grusen som er med er helt ok, men for grov til å ha til bunnlevende fisker som feks corydoras. Filteret som er med er greit hvis man skal ha svært få fisker i akvariet, med andre ord liten belastning. I 22 literen på kampanjen er derimot filteret stort nok ved normal belastning.
Saltet som er med trenger du jo ikke bruke om du ikke vil, men dette er med på kjøpet. Jeg vet ikke hvordan det er i Trondheim, men her i Kristiansund får man ikke byttet utstyr eller avslag hvis man velger bort noe av det som følger med.
Personlig synes jeg 110 literen ser bedre ut enn noen av de andre kampanjeakvariene.
Grusen som er med er helt ok, men for grov til å ha til bunnlevende fisker som feks corydoras. Filteret som er med er greit hvis man skal ha svært få fisker i akvariet, med andre ord liten belastning. I 22 literen på kampanjen er derimot filteret stort nok ved normal belastning.
Saltet som er med trenger du jo ikke bruke om du ikke vil, men dette er med på kjøpet. Jeg vet ikke hvordan det er i Trondheim, men her i Kristiansund får man ikke byttet utstyr eller avslag hvis man velger bort noe av det som følger med.
Personlig synes jeg 110 literen ser bedre ut enn noen av de andre kampanjeakvariene.
Postet 13.09.08 kl 20:17
Jeg syns det at de små akvariene ser ganske så fine ut. De har ihvertfall hang on filter. Ville hatt det som heter mini garden. Ser så koselig ut med de små støttene som det har. Og er liksom så lite og rart lys.
Men tror det at grusen er valgfri til å plukke så du kan jo plukke den svarte som er 1-2 mm. Vis dem har det inne.
Men tror det at grusen er valgfri til å plukke så du kan jo plukke den svarte som er 1-2 mm. Vis dem har det inne.
Postet 13.09.08 kl 20:35
Postet 13.09.08 kl 21:06
Postet 13.09.08 kl 21:12
Postet 13.09.08 kl 21:23
Postet 13.09.08 kl 21:38
Så kvaliteten er god? Uff då - då er det nok real fare for at det kjem til å havna eit slikt her. :o)
Men 6500 kr er mykje å bruka på eit akvarium då (spesielt iom at eg akkurat har kjøpt meg ein ny 125 xD ) - så har nokon handla kar med dette finansieringstilbodet deira? Likar ikkje å bitta meg til å betala på noko langvarigt, men dersom det hadde gått an å dela beløpet opp i 3-4 månedar i staden, hadde det vert litt snedde.....
Nei, dette må nok undersøkast! :o)
Men 6500 kr er mykje å bruka på eit akvarium då (spesielt iom at eg akkurat har kjøpt meg ein ny 125 xD ) - så har nokon handla kar med dette finansieringstilbodet deira? Likar ikkje å bitta meg til å betala på noko langvarigt, men dersom det hadde gått an å dela beløpet opp i 3-4 månedar i staden, hadde det vert litt snedde.....
Nei, dette må nok undersøkast! :o)
Postet 13.09.08 kl 21:43
jeg skulle få 300 kroner avslag uten det som fulgte med, men da jeg skulle kjøpe det fikk jeg ikke likevel =( Men jeg kjøpte et annet kar som ikke var på tilbud i stedet, for nytt kar SKULLE jeg ha=) Dum pris på det var det heller ikke..
edit:
Forresten, man kan jo selge det som er med karet som man ikke vil ha:
"Dum ting du kanskje aldri har bruk for selges til høystbydene":P
edit:
Forresten, man kan jo selge det som er med karet som man ikke vil ha:
"Dum ting du kanskje aldri har bruk for selges til høystbydene":P
Postet 14.09.08 kl 17:43
Endret: 14.09.08 kl 17:45