Nitritt? skift ca 40 % og vent 3-4 dager til neste vannskifte....

Døøøøh....
Åh, blir så oppgitt...
dette sa en ansatt i butikken...
Vannbytte er jo faktisk veldig smart.. ?
Smart om man gjør det her dag, til nitritten er borte, ja.. Da nærmer det seg genialt
Ja er kanskje litt lenge og vente 3-4 dager det er jeg enig i :P
Pleier helst å bli kvitt nitritt probleme i innkjøringsfasen jeg da er det ikke så smart å skifte daglig
Hildrum76
Døøøøh.... Åh, blir så oppgitt... dette sa en ansatt i butikken...

Kan være noe lenge å vente så lenge, men det kommer jo helt an på mengden nitritt da - og trenger vel ikke være et så hårreisende råd? For å si det slik, jeg har hørt mye verre råd fra dyrebutikker...
Jeg fikk nitrit i det første karet jeg satte opp i oppstartsfasen. Var helt grønn og er helt grønn enda. Men jeg skiftet 30-40% vann hver dag i en uke. Nitrit nivået gikk ned og var stabilt lite men fortsatt ikke bra. Tok så et 40% vannbytte og ventet i 2 dager med test morgen og kveld. Og på kvelden den andre dagen da jeg hadde tenkt å ta nytt vannbytte så var det helt perfekt nivå. Så noen ganger kan det lønne seg å ikke bytte hver eneste dag så riktig bakteriekultur tar litt tak også.
I oppstartsfasen må man jo la nitritten være der så nitrittbakteriene får oppretta kolonien sin
gutter og jenter..
min feil det her..
skulle skrevet mer i innlegget..

sa at nitritt nivået er sky high..
og at det er ikke i oppstartfasen,
har hatt fin fin bakteriekultur i karet hele tia...
men, stor pumpa (utvendig) tok kvelden her for noen dager sia..
så satte i 2 relativt store pumper,
men, glemte av gugget fra andre pumper (svarte ballfaen, så inn i hamperæva kor forbanna æ e på mæ sjøl)
og dermed så ble det eksplosjon i karet..
Tilfeldig bekjentskap
© Gro Solvang
Reklame for plussmedlemskap