Anbefaler sterkt tam på alna i oslo

Utrolig service på de som jobber der! Alltid blide og de er raske med å hjelpe!
joda, stor og fin butikk. Og dem som jobber der kan fisk. MEN: Stort sett alle gangene jeg er innom der, så ser jeg akvarium MED sykdom, der fiskene ikke er i karantene. Tror aldrig jeg har sett fisk som står i karantene der faktisk..
jeg må si meg litt uenig her. både service og erfaring er veldig varierende ut fra hvem som er på jobb. de har mye flinke folk, men uhenldigvis så har de også mye "allvitende" folk som gir råd uten å vite hva de snakker om.
jeg har brent meg på dette mange ganger som nybegynner (nærmeste akvabutikken min er tam alna og var mye innom når jeg startet som akvarist for innkjøp og gode råd)

Cecca
joda, stor og fin butikk. Og dem som jobber der kan fisk. MEN: Stort sett alle gangene jeg er innom der, så ser jeg akvarium MED sykdom, der fiskene ikke er i karantene. Tror aldrig jeg har sett fisk som står i karantene der faktisk..

Har handlet mye der, grunnen til at du ikke legger merke til at fisker er i karantene der er kanskje at alt de gjør er å fjerne prislappene, har vert borti at de har hatt fisk i karantene der flere ganger. Begynte å handle der da jeg fikk meg ilder (de har kjempeutvalg til ilder) og pleide å titte en del på fisk de gangene jeg handlet der. Tok ikke lange tiden før dama ville ha "husdyr" hu også, da var det ganske naturlig å handle det første akvariet nettop der. Har fått kjempeservice der hver eneste gang , kjøpte 64 liter'n og 125 liter'n der + alt i dem frem til i dag (Akvarieauktion er gøy)
Jeg har flere ganger blitt "nektet" å kjøpe fisk på Tam. Dette fordi selger ikke mente at fiskene var klar til å selges. Men det kommer selvsagt an på hvilken selger du møter.... Det jobber kun 1 jente på ferskvannsavdelingen, og hun vet i høyeste grad hva hun snakker om Mulig dette innlegget identifiserer 1 person og bør slettes, men i dette tilfellet er det utelukkende positivt ment
Jeg har ikke vært borti hun jenta, men guttene vet ihvertfall hva de prater om der, ihvertfall de jeg har fått hjelp av.
Det de sier har stemt med det som blir sagt her inne, så da har jeg stolt på dem
De har tydeligvis bare en der med peiling på ciklider (og mener de sa han jobber kun fredag og lørdag) Men med den servicen du får der var det ikke værre enn at de ringte han for oss slik at vi kunne få svar (og det var ikke engang ett spørsmål om fisk vi skulle/hadde kjøpt der) Det er service det!
Helt enig!

De aller fleste på TAM Alna er rå med tanke på kunnskap.

Vi begynte med akvarium for kort tid siden. Og læringskurven var bratt. Vi prøvde et par andre butikker før vi endte på TAM alna. Der fikk vi første gangen laaang hjelp og masse gode tips og råd. Vi endte med å kjøpe litt utstyr men i utgangspunktet skulle vi ikke handle den gangen, men sa vi var på jakt etter gode råd siden vi hadde overtatt et akvarie med fisk i. Tror vi la igjen 29kr på det besøket, men han som hjalp oss brukte allikevel mer enn 30minutter på å hjelpe oss. Jeg har jobbetog drevet butikk selv i mange år(dog en annen bransje) men aldri opplevd maken til service.

Det hører selvfølgelig med til historien at vi har blitt stamkunde der etter dette og nå vet vi stort sett hvem vi skal snakke med og de tar seg fortsatt alltid tid til tips og råd.

For nybegynnere(slik som jeg selv regner meg enda) er dette et flott sted sålenge man sier ifra om hva man er ute etter, f.eks. tips og råd.

Vi opplevde i vår første butikk å bli utskjelt fordi vi hadde gjort alt feil.
Jeg stod sjokkert og hørte på før jeg snek meg ut av butikken og dro til Alna for en heelt annen opplevelse!

Til dere på Alna.

TUSEN TAKK for all hjelp vi har fått og fortsett med det flotte arbeidet deres!


Har også god erfaring med TAM Alna. Men har ikke vært mye der. De gangene jeg har vært der, har de gitt ærlige svar med hensyn til hva man bør og ikke bør kjøpe.

Alle jeg har snakket med har hatt god kunnskap sammenlignet med mange i andre butikker.

Etter å ha lest og lært litt mer, gjennomskuer man fort de butikkansatte som holder tett selv om de nok skjønner at å sende en familie hjem med et barneakvarium på 40-60 liter og seks-sju fisk samme kveld, ikke er smart.

Synes det er mer tilgivelig hvis man ikke vet bedre, enn de som tier mot bedre vitende for å selge.

Det er utrolig korttenkt. Folk er ikke dumme og i dag finnes mye info på nett, ikke minst her. Jeg går i hvert fall ikke tilbake til den butikken som har "utnyttet" at jeg er blank nybegynner.
Må moderere meg litt.

Kjøpte en L144 der onsdag, som lå stein død i karet lørdag. Vannverdiene er fine og de andre fiskene er i full vigør.

Første gang jeg har opplevd det. Fisken var tilsynelatende helt fin å se på både som levende og død.
Plussmedlem
Har ikke TAM 7 dager "garanti" på fisken de selger?
Mulig jeg husker feil...
8 dager har de faktisk! Denne butikken anbefales på det sterkeste! Trivelige og kunnskapsrike medarbeidere samtidig som de har en god fiskegaranti
Plussmedlem

Da håper jeg gurimalle benyttet seg av denne garantien og skaffet seg en ny L144.
Loomis
:) Da håper jeg gurimalle benyttet seg av denne garantien og skaffet seg en ny L144.


Tok med fisken. Men de måtte ha vannprøve for å erstatte den. Hjalp ikke at jeg ramset opp alle verdiene i karet fra ammoniakk og nitritt, som var 0, til Ph, gH, Kh og No3

Bor på Jessheim så en ny tur til Alna med vannprøve for 89 kroner blir ikke aktuelt. Har kjøpt en ny her på Jessheim som er litt større og trives utmerket i samme kar. Ingen andre fisker har dødd i dette karet noen gang, bortsett fra denne ancistrusen.

Kan jo være greit å vite for andre: Både vannprøve og kvittering må de ha for at garantien skal være gyldig.
gurimalle
Kan jo være greit å vite for andre: Både vannprøve og kvittering må de ha for at garantien skal være gyldig.


Det er nok helt vanlig praksis Men de bør jo opplyse om det når du kjøper fisken slik at en slipper å kjøre bomtur fordi vannprøva mangler.
ElinH
[QUOTE=gurimalle] Kan jo være greit å vite for andre: Både vannprøve og kvittering må de ha for at garantien skal være gyldig.


Det er nok helt vanlig praksis Men de bør jo opplyse om det når du kjøper fisken slik at en slipper å kjøre bomtur fordi vannprøva mangler.

Enig Tenkte rett og slett ikke på det. Trodde det holdt med fisken og kvitteringen. Hadde jo ikke vært noe problem å ta med vannprøve, hadde jeg visst det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap