Innbytte av vf scalare til dyrebutikk.....

For en stund siden kjøpte jeg 4 stk VF peru scalare privat. Pga av sykdom på småfisk i karet, og at scalarene virket sky, ønsker jeg heller å kun ha slørhaler-da jeg aldri har hatt noe tull med disse. Jeg ga 200 pr stykk for disse.

Etter å ha prøvd å selge privat, tenkte jeg at kanskje noen dyrebutikker ville bytte/kjøpe inn Fikk tilslutt ja fra en dyrebutikk noen mil unna.

Jeg tok de med, også skrev hun et gavekort på ca 300 :O (det var prisen for 4 slørhaler) Jeg sa at det bare såvidt var prisen for en scalare(av det jeg hadde gitt), men hun sa de ikke fikk solgt de for mye....fikk tilslutt prisen opp i 350, men jeg hadde jo gitt 800....er det bare meg eller var dette sinnsykt lite? Jeg vet ikke hva som er vanlig pris på disse, heller ikke hva som er vanlig ved innbytte til butikk osv, men kan dette stemme?

Hva er din tanke rundt dette?
Så langt jeg vet er det sjeldent at butikk tar imot fisk. Og gjør de det, er det sjeldent mot kontanter. Som oftest er det da mot tilgodelapp eller i bytte mot fisk eller utstyr.

Synes egentlig ikke det hørtes ille ut. De skal jo tjene penger på fisken igjen de, så en kan uansett ikke regne med å få igjen det fisken koster ut av butikk
Siden en får kjøpt Vf Scalare peru fra 50-100,- pr stykk så synes jeg du fikk mye for dine som du ville bli kvitt.
Takker for svar! Ok, veldig nyttig for meg å høre hva man kan forvente, så jeg ikke sier feil til butikken Ok, men da har jo jeg egentlig gikk for mye da jeg kjøpte de da.....

De kunne også bestille 8-10 cm slørhaler til meg, men reagerte litt på prisen der...over 400 kr...

men mulig jeg bare er litt "gjerrig"
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap