Butikk folk

kan egentlig de som jobber i dyrebutikk noe om fisk?
Hva mener du?

Når det gjelder ansatte i dyrebutikker, er det stor forskjell på kunnskapsnivå her som andre steder.
Plussmedlem
Ja, jeg veit om flere som har god kunnskap.
Men du kan sikkert treffe andre som kan mindre. Og andre som egentlig ikke kan så mye i det hele tatt.
Slik er det i de fleste yrkesgrupper.
Å ja, så absolutt!
De aller fleste kan endel.

Det finnes jo ikke noe utdannelse du kan ta for å bli ekspeditør med akvarier som spesialområdet.
I en dyrebutikk må de ansatte ofte ha kunnskap om en masse ulike dyr/dyrehold.
Jeg forventer ikke at alle skal være meget dyktige på området fisk/akvarier. Det jeg forventer er ærlighet. Når man ikke vet eller ikke er sikker, skal de si dette og ikke late som noe annet.

Det finnes mange tråder her i forumet som omhandler dårlige erfaringer/møter med annsatte i dyrebutikker. Man kan jo få inntrykk av at det er kunnskapsløshet som råder. Men det er nå slik da, man roper høyere når noe er negativt eller galt - enn når alt er bra.

De fleste dyrebutikker jeg har vært i, har hatt bra kunnskap. Det finnes absolutt unntak. Det er kanskje det du har opplevd aqua-master.
Men generellt vil jeg si at ja, de har kunnskap.

mvh
Enig med alle her
Vet jo også det at det er flere som begynner i sånne jobber som har hund og katt Ofte derfor de søker også

Men med tanke på alt sammen lagt så vik jeg nok si at fiske kunskapen til de fleste er helt ok
Og om det er noe man lurer på kan man spørre. De fleste vil da spørre sjefen eller noen andre med kunnskap om de ikke kan det selv

Men alt sett i alt så vil jo alle selge selge selge

Første akvariumet på egen hånd. Ble jo da et 180L kar hvor jeg puttet oppi 4 paroonhaier. Dette går helt fint fikk jeg beskjed om og at 4 stk var nok til 180L..

Nå skjekker jeg alltid her før jeg kjøper noe som helst og på den måten går alt bra

Men som sakt de jeg kjøper hos kan faktisk mere enn meg
En som jobber i dyrebutikk kan være ekspert på hund og katt, men mindre dyktig på akvarium, eller omvendt. Mange nisjer innenfor det de driver med.

Det finnes flere skoler med "smådyrlinje", med akvarie som en del av pakka. Det burde ha vært et minstekrav at de som får jobb i butikken har en sånn (eller lignende) bakgrunn.
Her er et eksempel: Smådyrlinje på Stend vidaregåande skule .

Det er nok noen som blir utplasert via NAV, eller for praksisplass, bare fordi de er interessert i dyr. Greit nok det, men da skal de ikke late som at de er eksperter
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap