- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Egen dyrebutikk
Egen dyrebutikk
Postet 09.03.09 kl 14:43
Postet 09.03.09 kl 14:48
Nemo 321Er det nettbutikk det er snakk om?
Om det er nettbutikk du tenker på så er det en tråd her hvor temaet er om å starte nettbutikk.
Postet 09.03.09 kl 14:56
Postet 09.03.09 kl 14:57
Postet 11.03.09 kl 18:18
Inaktiv bruker
hmm det er nok en utfordring men det er alltid gøy med en ny dyrebutikk! Jeg har også lyst til å starte en dyre bytikk når jeg blir stor! Fordi Grimstad har ingen dyrebutikk lenger! Lykke til!
Postet 11.03.09 kl 18:43
Vidar AlfeiSkal du ha enkeltpersonforetak(EPF) eller aksjeselskap(AS)? Har du tenkt å gå inn i en eksisterende kjede eller skal du være selvstendig? Har du tenkt gjennom hva som trengs for at det skal bli en suksess? Har du tenkt på evt. fallgruver?
Har tenkt og tenkt.....
Det blir nok et EPF og selvstendig.
Suksess...hm ja det er jo det en håper på, men... Om jeg klarer å ha prisen litt lavere enn konkurentene og ha god service kan det vel bli en suksess???...
Fallgruver er det vel mange av... er vel derfor jeg ikke har gjort dette for lenge siden. Har alltid hatt en drøm, men ikke turt å realisere den.
Postet 12.03.09 kl 16:01
Postet 12.03.09 kl 16:32
Postet 12.03.09 kl 16:37
Postet 12.03.09 kl 16:38
Postet 12.03.09 kl 16:43
Samlern 2008Uansett dagens marked så burde man ha en internettside/nettbutikk i tillegg :) Markedsføring er også veldig viktig! Kjøpt inn et stort parti av 2-3 populær produkter og selv disse til en god pris :)
Har tenkt på dette. Akkurat nå holder jeg på å jobbe med finansieringen...
Har ikke lyst å satse hus og hjem på det.... men er ikke lett
Noen som vil være medeiger...eller sponsor???
HE HE
Postet 12.03.09 kl 16:52
Hvorfor ikke sette deg ned og lage en utmerket forretningside som du kan presantere til ulike banker/samarbeidspartnere? Det viktigste i prosesser der du forsøker å få noen til å tro på din ide er å ha en god plan!
Dersom du ønsker å satse på en butikk med stort og varierende sortement, så ville nok jeg gått for Aksjeselskap. du vil da ikke sitte personlig med risikoen. Dessuten taper du kun aksjekapitalen som du betaler for å starte et AS som er 100.000,- dersom det skulle vise seg at du går konkurs.
Dette kan være en tanke som kan være aktuell!
Dersom du ønsker å satse på en butikk med stort og varierende sortement, så ville nok jeg gått for Aksjeselskap. du vil da ikke sitte personlig med risikoen. Dessuten taper du kun aksjekapitalen som du betaler for å starte et AS som er 100.000,- dersom det skulle vise seg at du går konkurs.
Dette kan være en tanke som kan være aktuell!
Postet 12.03.09 kl 20:27
Postet 12.03.09 kl 21:27
Postet 12.03.09 kl 21:31
Se eksempel på webzoo sitt styre her som er et aksjeselskap.
Postet 12.03.09 kl 21:55
Start butikk ,og kansje du mister en flott hobby.
Heisan ,,,,,, jeg vil gi deg et meget godt og gratis råd,dropp tanken på å starte vanlig zoo butikk,for det første er det kolosalt vanskelig å slå igjennom som seriøs og en god butikk med stort utvalg.det som var en kjær hobby ,blir kansje raskt et lite morsom hobby,ja du har ikke lenger tid til dine egene interesser. det eneste du har tid til er rense akvarier, helbrede fisk ,kjøpe fisk ,velge rett fisk og tilfredstille alle kunder ,å jeg lover deg.... alle har forskjellig mening om hva som er seriøst.nei til pappegøye fisk ja til den mest manipulerte av alle etter slørhaler nemmelig discus.for den er så flott.ja den er det.dette høres grusomt negativt ut, men tro meg,ta heller pengene å gi til en dyreorg. mye bedre......MEN SKULLE DU MOT ALL FORMODNING STARTE OPP, vil du garantert få mye å gjøre. I DISSE NEDGANGSTIDER TVILER JEG PÅ AT DET BLIR NOE SÆRLIG LANG ERFARING.Jeg har jobbet i zoo så lenge jeg kan huske.både angro og detalj handel. har sett alt for mange gå veien om namsmannen konkurse og blakke.vel dette ble egentlig mye dritt, men det var ikke meningen, for jeg ønsker deg alt godt.virkelig.....derfor råder jeg deg å glemme den drømmen, eller la det være en godt bevart drøm som du kan ta frem en gang i blant og kose deg med. da bevarer du i alle fall hobbyen din, som virkelig er flott på alle måter.uansett lykke til. mvh. morten grubben.
Postet 13.03.09 kl 00:17
Det var jo en smule subjektivt.
Uansett hvilken hobby man har, så risikerer man å miste gleden ved hobbyen hvis man forsøker å leve av den. Sånn er livet. Det gjelder alt fra akvaristikk til musikk til å kjøre båt eller male bilder.
Det er selvsagt greit å være oppmerksom på denne faren, men så lenge man lar frykten styre, skjer ingenting.
Uansett hvilken hobby man har, så risikerer man å miste gleden ved hobbyen hvis man forsøker å leve av den. Sånn er livet. Det gjelder alt fra akvaristikk til musikk til å kjøre båt eller male bilder.
Det er selvsagt greit å være oppmerksom på denne faren, men så lenge man lar frykten styre, skjer ingenting.
Postet 13.03.09 kl 10:27
Endret: 13.03.09 kl 10:29
om jeg skal komme med tips, så vil jeg foreslå at du starter opp med nettbutikk og bygger deg opp et godt (eller dårlig) rykte først. Så kan du starte butikken ut fra det grunnlaget. Har du opparbeidet deg et godt rykte så har du allerede skaffet deg en liten kundekrets før du har startet opp, og samtidig så har du mulighet for å få en del erfaring av hva folk er ute etter.
Mens med et dårlig rykte så taper du ikke så mye penger dersom det ikke skulle slå gjennom
Det siste kan man jo håpe på ikke er et alternativ, men du får ihvertfall mulighet å teste ut muligheten uten å tape for mye penger.
I finanskrisen er det nok mange som er veldig forsiktig med å starte ny hobby, eller utvide sin eksisterende. Og man leser jo hele tiden om butikker som nå går konkurs.
Mens med et dårlig rykte så taper du ikke så mye penger dersom det ikke skulle slå gjennom
Det siste kan man jo håpe på ikke er et alternativ, men du får ihvertfall mulighet å teste ut muligheten uten å tape for mye penger.
I finanskrisen er det nok mange som er veldig forsiktig med å starte ny hobby, eller utvide sin eksisterende. Og man leser jo hele tiden om butikker som nå går konkurs.
Postet 13.03.09 kl 10:47
Jeg synes at å begynne som nettbutikk er en god ide En god nettside med handlevogn koster noen tusen, men det er billigere enn vanlig butikk, og hvis du allerede har skaffet deg en kundekrets vil disse gjerne være nysgjerrige og stikke innom hvis du åpner butikk..
Det som er viktig for å utmerke seg som nettbutikk er bra design, brukervennlighet, alltid være vennlig og høflig, svare på epost innen ett døgn og være samarbeidsvillig. Med sistnevnte mener jeg at hvis en kunde klager på et produkt tilbyr du enten pengene tilbake eller erstatning, uten å krangle.
Det er såpass mange nettbutikker der ute at hvis man ikke er vennlig og høflig og tar en uke på å svare på en enkel epost, da forsvinner man i mengden.
Det som er viktig for å utmerke seg som nettbutikk er bra design, brukervennlighet, alltid være vennlig og høflig, svare på epost innen ett døgn og være samarbeidsvillig. Med sistnevnte mener jeg at hvis en kunde klager på et produkt tilbyr du enten pengene tilbake eller erstatning, uten å krangle.
Det er såpass mange nettbutikker der ute at hvis man ikke er vennlig og høflig og tar en uke på å svare på en enkel epost, da forsvinner man i mengden.
Postet 13.03.09 kl 10:52