Skekk-butikk

I dag fant vi ut at familien skulle ta seg en kjøretur og stikke innom en butikk som er et stykke unna. Trengte slange til ei pumpe og noen planter. Gikk bort og studerte fiskene, og oppdaget at butikken hadde et kar med dalmatiner-molly og gule moly (seilfinne mere jeg, men det var ikke det det sto på lappen, der sto det molly gul, 8cm). Oppdaget mange svake hunn-molly (de gule) som var veldig tynne og bleke, og ett par som svømte loddrett med hodet opp.

Da jeg kommenterte det til hun som eier butikken, sa hun bare at de slet med at de fikk innmye syk molly og at de ofte hadde problemer med de. Hun tok en hov og fisket opp den hunn-mollyen som svømte dårligst, og la henne på kanten av karet i hoven, til å dø der. Jeg kjente jeg ble så sint at jeg ikke klarte å si noe. Hun tømte masse salt i karet før hun gikk videre til neste kunde.

Sånn skal man vel ikke avlive syke dyr?? Og hva med etterpå når fisken er død, vasker de hoven før de bruker den i et annet kar etterpå??

Beklager! Måtte bare få det ut! :@

Har ringt og varslet ett par venner om det, tror ingen av oss blir å bruke denne butikken igjen med det første!

Nå ser jeg utifra landsdelen du er ifra at det ikke er en butikk jeg har besøkt.
Men det du snaker om her er langt ifra er uvanlig.
Molly,Guppy platy og lignende fisk er fisk som det er relativt mye sykdom og lignende ifra leverandører. I hvertfall det jeg har hørt og oppplevd selv. Men alikevel så bør da fisken være i karantene
Bortsett ifra det å ta opp en døende fisk og legge den på kanten av karet rett foran deg som kunde. Det må være en dårlig måte å "løse" problemet.
Og hoven blir nok ikke vasket selvom det blir brukt i ett kar også videre til ett annet.
kremnils
Nå ser jeg utifra landsdelen du er ifra at det ikke er en butikk jeg har besøkt. Men det du snaker om her er langt ifra er uvanlig. Molly,Guppy platy og lignende fisk er fisk som det er relativt mye sykdom og lignende ifra leverandører. I hvertfall det jeg har hørt og oppplevd selv. Men alikevel så bør da fisken være i karantene :) Bortsett ifra det å ta opp en døende fisk og legge den på kanten av karet rett foran deg som kunde. Det må være en dårlig måte å "løse" problemet. Og hoven blir nok ikke vasket selvom det blir brukt i ett kar også videre til ett annet.

Jeg har ingen butikker her jeg bor, må kjøre et stykke uansett hvilken vei jeg reiser. De har tidligere hatt molly i karantene på denne butikken. Så det burde jo ikke være helt ukjent for de. Men hun som eier butikken er mer opptatt av penger enn de jentene som jobber der er. For et par av jentene som jobber ser er superdyktige. Bare så synd sjefen er en dust!!! Og mer opptatt av penger enn dyras ve og vel!

Sånn er det desverre i alt for mange butikker.
Kommersielle zoobutikker er sjeldent drevet av akvarister. Så da blir det gjerne profitt foran karantene og friske fisker desverre.
Dette er noe de vil tape på i lengden. Men det finnes alt for mange likeglade kjøpere som kjøper fisk uansett hvordan den ser ut eller tilstand.
Jeg syns du burde sagt ifra til damen om hvordan du opplevde situasjonen.
Også får vi håpe at noen av jentene som jobber der tar tak i situasjonene og kanskje leser noe om det på nett..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap