- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Importører er bra å ha.
Importører er bra å ha.
Våknet til helkrise i går morges, selve pumpa i det ene Tetratec EX 1200 filteret jeg har i 450-literen gikk på langt under halv maskin, det var bare såvidt det sildra/dryppet fra utblåsrøret. Jeg renset og skylte og gjorde det jeg kunne uten at det hjalp det minste. Filteret er jo bare 3mndr. gammelt og var langt fra tett. Da fikk jeg en lys ide, jeg satte i støpselet mens toppen var av og det jeg så at det var bare såvidt impelleren gikk rundt. Problemet er at jeg kjøpte filteret på Zoo 1 i Askim som nå er nedlagt. Jeg ringte rundt til andre forhandlere rundt Rakkestad, men alle svarte ensbetydende noe alà: "Nei, det var så vanskelig når filteret ikke er kjøpt hos oss."
Jeg har jo ikke tid til å vente på en avgjørelse hos forbrukerrådet/tvisteretten
så jeg ringte til en av 4 importører av Tetratec EX. Valget falt på Dogman A/S på Skytta utenfor Oslo. De folka er jo veldig avhengig av et godt rykte når det gjelder sevice så jeg ble helt overveldet av responsen jeg fikk når jeg la frem problemet.
Filteret blir sendt til meg så fort som overhodet mulig via en forhandler i Askim som ringer meg straks filteret har kommet og jeg leverer det gamle filteret der. I mellomtiden har jeg plassert det originale Juwelfilteret i et hjørne av karet så dette går forhåpentligvis bra.
Men altså et godt råd til alle hvis dere har problemer med forhandlere og garantisaker, ring direkte til importørene og problemet blir antageligvis løst med en gang.
Jon
Jeg har jo ikke tid til å vente på en avgjørelse hos forbrukerrådet/tvisteretten
så jeg ringte til en av 4 importører av Tetratec EX. Valget falt på Dogman A/S på Skytta utenfor Oslo. De folka er jo veldig avhengig av et godt rykte når det gjelder sevice så jeg ble helt overveldet av responsen jeg fikk når jeg la frem problemet.
Filteret blir sendt til meg så fort som overhodet mulig via en forhandler i Askim som ringer meg straks filteret har kommet og jeg leverer det gamle filteret der. I mellomtiden har jeg plassert det originale Juwelfilteret i et hjørne av karet så dette går forhåpentligvis bra.
Men altså et godt råd til alle hvis dere har problemer med forhandlere og garantisaker, ring direkte til importørene og problemet blir antageligvis løst med en gang.
Jon
Postet 02.09.09 kl 09:40
Postet 02.09.09 kl 09:46
Postet 02.09.09 kl 09:53
TimSå lenge du har kvitering kan du benytte garantien hos hvilken som helst forhandler. Så at de nektet er heller dårlig reklamen, og de har heller ikke lov til det. -Tim
Jeg er klar over det Tim, men jeg har 10 discus på 9-10 cm. under oppforing i karet, og med ditto hard belastning på filtrene, så jeg har rett og slett ikke tid til å ta det gjennom forbrukerrådet. Juwelfilteret blir litt for lite med slik belastning så jeg må ha et nytt utvendig filter så fort som mulig..
Jon
Postet 02.09.09 kl 10:01
Tetratec 1200... har hatt to stk...
Den første bråket etterhvert utrolig, så jeg fikk byttet denne hos Aquamanias på kløfta hvor den ble kjøpt. Det nye filteret gikk et par mnd, før det sprang lekk... Heldigvis satt jeg oppe slik at jeg så dammen på parketten! Fikk byttet denne også- men valgt denne gangen en Fluval. Takk til Amundsen!! Han er suveren!!!
Panikken er jo til å ta og føle når man har discus til oppforing...
Den første bråket etterhvert utrolig, så jeg fikk byttet denne hos Aquamanias på kløfta hvor den ble kjøpt. Det nye filteret gikk et par mnd, før det sprang lekk... Heldigvis satt jeg oppe slik at jeg så dammen på parketten! Fikk byttet denne også- men valgt denne gangen en Fluval. Takk til Amundsen!! Han er suveren!!!
Panikken er jo til å ta og føle når man har discus til oppforing...
Postet 02.09.09 kl 10:26