- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Erfaring med salg av yngel til butikker?
Erfaring med salg av yngel til butikker?
Postet 17.01.10 kl 13:21
Postet 19.01.10 kl 18:26
Postet 19.01.10 kl 18:31
Endret: 19.01.10 kl 18:31
Inaktiv bruker
-KnutHvor mye får man for guppy f.eks? Hadde jo vært gøy å selge pestsnegler til en uvitende dyrebutikk, å si at det var en kjempeskjelden snegl :P
Guppy kan man umulig få mye for, de er jo nesten værre enn pestsnegler til å formere seg hehe.
Og om du virkelig tenker seriøst på det der med sneglene, så vill jeg nok si at du er en av grunnene til at enkelte butikker ikke atr inn fisk/snegler osv. fra privatpersoner.... Dessuten trur jeg en butikk fint hadde klart å se forskjel på en sjelden snegle og en pestsnegle
Postet 19.01.10 kl 18:52
chr87[QUOTE=-Knut]Hvor mye får man for guppy f.eks? Hadde jo vært gøy å selge pestsnegler til en uvitende dyrebutikk, å si at det var en kjempeskjelden snegl :P
Guppy kan man umulig få mye for, de er jo nesten værre enn pestsnegler til å formere seg hehe.
Og om du virkelig tenker seriøst på det der med sneglene, så vill jeg nok si at du er en av grunnene til at enkelte butikker ikke atr inn fisk/snegler osv. fra privatpersoner.... Dessuten trur jeg en butikk fint hadde klart å se forskjel på en sjelden snegle og en pestsnegle
Jaja, jeg bare tulte da :P
Postet 19.01.10 kl 19:04
FredGHeisan, noen som har erfaring med å selge yngel til butikker i Oslo & omegn? Tar de inn fisk fra privatpersoner?
Jeg har solgt til butikk noen få ganger.
Det blir du ikke rik av, for å si det sånn, for de betaler aldri mer for fisk fra private enn det de gir i innkjøpspris til grossistene.
Og vær forberedt på at de sier nei til fisk som markedet drukner i. Sånn som for eksempel guppy... jeg kan tenke meg at zoobutikker rennes ned hver eneste uke av folk som kommer innom med dollartegn i øya som tror de kommer til å tjene masse på sine guppykull...!
Fiskeyngel fra de vanligste av levendefødere hadde jeg egentlig ikke giddet å spørre om de ville ta i mot engang. De vasser sikkert i henvendelser om det. Men det er klart, det må den enkelte avgjøre selv om de gidder å gjøre, ved å tråle rundt i alle zoobutikkene
Jeg har levert hundrevis av scalarer og ikke fullt så mange corydoras (pansermaller) til butikk. For scalarer fikk jeg i 2006 kr 10 pr fisk. Selv selger de dem for alt fra 50 til 90 kroner....
Postet 19.01.10 kl 20:05
Endret: 19.01.10 kl 20:06
Postet 19.01.10 kl 21:45