- Hjem
- Forum
- Vanlige butikker
- Tur/retur fenstad/dahls dyrerike mitt første besøk i moss
Tur/retur fenstad/dahls dyrerike mitt første besøk i moss
I dag var den store dagen. jeg skulle endelig til dahls dyrerike for første gang. Har gledet meg stort og lenge. Første snakk om en tur var vel allerede for ett år siden, og i dag ble det endelig tid og penger til tur.
Kl 9:45 satt jeg meg i bilen med sommerfugler i magen og 12 mil på veien forran meg. I følge min følgesvenn tomtom one skulle jeg være i moss ca halv 12... åh som jeg gledet meg.. 12 mil går fort når man er på vei til dahls..
Var fremme rett rundt halv 12 så herr tomtom one hadde jammen meg rett nå og. Endelig skulle jeg også få besøke dahls.
Først satt jeg og Erik Rune (som møtte meg på dahls for anledningen) med Elisabeth. Kunnskapsrik og utrolig koselig dame. Ble masse fiske prat og litt pjatt om annet. Og noen titt i reolene på dahls.. Der gikk det mye fint.. Gikk lenge og sliklet på zygatus..
Rundt 1 kom Thor også, og da ble det enda mer koselig fiske prat, og etterhvert MASSE fiske plukking til gode priser. Kom hjem med Zygatus, Concolor, loretoensis og axelrodi.
Ole var også innom en tur. Masse hyggelige og flinke mennesker på en plass og masse fin fisk også.
Var moro og se kar med så mye flott fisk, og ikke minst høre Thor fortelle om hver enkelt art. Dette er helt klart en butikk jeg vil besøke igjen. Det ble sagt att de nå hadde lite utvalig i fisk siden det var "lavsesong" men jeg synes det bar bra utvalg der likevel.
Alt i alt en meget bra dag i en meget bra butikk.
Kl 9:45 satt jeg meg i bilen med sommerfugler i magen og 12 mil på veien forran meg. I følge min følgesvenn tomtom one skulle jeg være i moss ca halv 12... åh som jeg gledet meg.. 12 mil går fort når man er på vei til dahls..
Var fremme rett rundt halv 12 så herr tomtom one hadde jammen meg rett nå og. Endelig skulle jeg også få besøke dahls.
Først satt jeg og Erik Rune (som møtte meg på dahls for anledningen) med Elisabeth. Kunnskapsrik og utrolig koselig dame. Ble masse fiske prat og litt pjatt om annet. Og noen titt i reolene på dahls.. Der gikk det mye fint.. Gikk lenge og sliklet på zygatus..
Rundt 1 kom Thor også, og da ble det enda mer koselig fiske prat, og etterhvert MASSE fiske plukking til gode priser. Kom hjem med Zygatus, Concolor, loretoensis og axelrodi.
Ole var også innom en tur. Masse hyggelige og flinke mennesker på en plass og masse fin fisk også.
Var moro og se kar med så mye flott fisk, og ikke minst høre Thor fortelle om hver enkelt art. Dette er helt klart en butikk jeg vil besøke igjen. Det ble sagt att de nå hadde lite utvalig i fisk siden det var "lavsesong" men jeg synes det bar bra utvalg der likevel.
Alt i alt en meget bra dag i en meget bra butikk.
Postet 13.07.10 kl 21:57
Postet 13.07.10 kl 22:53
Inaktiv bruker
så bra det ble en fin dag da sku ønske vi hadde en dahls i bergen også det har vi ikke.
Postet 14.07.10 kl 00:18
Postet 14.07.10 kl 00:33
Inaktiv bruker
BloppBlopp[QUOTE=Solosuper] så bra det ble en fin dag da:) sku ønske vi hadde en dahls i bergen også:) det har vi ikke.
Du får flytte. Det har jeg gjort Hehe...
Frister med en tur til denne butikken.
hehe har du plass til meg og min lille 63 liter så er vi på vei. jeg kan kjøre til og fra dahls jeg hehe flink å lage mat også.
Postet 14.07.10 kl 00:37
Postet 14.07.10 kl 00:41
Inaktiv bruker
DonaldKjekt å høre at butikken fremdeles er i drift; eg venter tålmodig på en Aqualine 720, så da kommer den forhåpentlig snart ;-) Det er mange butikker som overgår Dahls i "kar", men forcen kremfisk og eier/betjening skal det noe til å overgå :-)
wow 720 liter? så kjekt da det må jo være konge å ha et slikt kar litersyken blir sikkert litt mett da for en liten stund
Postet 14.07.10 kl 00:44
Solosuper[QUOTE=BloppBlopp][QUOTE=Solosuper] så bra det ble en fin dag da:) sku ønske vi hadde en dahls i bergen også:) det har vi ikke.
hehe har du plass til meg og min lille 63 liter så er vi på vei. jeg kan kjøre til og fra dahls jeg hehe flink å lage mat også.
Jeg har jo allerede flyttet :p
Postet 14.07.10 kl 00:56
Inaktiv bruker
BloppBlopp[QUOTE=Solosuper][QUOTE=BloppBlopp][QUOTE=Solosuper] så bra det ble en fin dag da:) sku ønske vi hadde en dahls i bergen også:) det har vi ikke.
Jeg har jo allerede flyttet :p
kan kjøre jeg ( mente til og fra deg og dahls hehe, men bare tuller altså får klare oss med de butikkene vi har her, og aller helst holde oss til det private markedet. men jeg prøver å få haik til bergen da for to stk kar fra dahls
Postet 14.07.10 kl 01:01
Postet 14.07.10 kl 14:33
Postet 11.12.10 kl 21:36